چه کسانی مقصر تکرار حوادث تلخ فوتبال در اهواز هستند؟

به گزارش هورنیوز ؛ فوتبال خوزستان در سالهای گذشته پیشرفت خوبی داشته است و این موضوع به لطف کمی توجه به استعدادهای نهفته در این استان رقم خورد، قهرمانی دو تیم خوزستانی در سطح نخست فوتبال کشور نیز نمونه ای از این افتخارات بدست آمده است.

اما در کنار این افتخارات، کم و بیش صحنه هایی در مسطتیل سبز فوتبال رخ میدهد که این موفقیت ها را کمرنگ جلو میدهد، مثال بارز این اتفاقات، حواشی دیدار دو تیم استقلال خوزستان و پرسولیس در هفته نهم لیگ برتر بود.

متاسفانه اتفاقات این بازی به گونه ای رقم خورد که شاهد درگیری شدید روی سکوهای ورزشگاه غدیر و در پی آن زخمی شدن تعدادی از تماشاگران بودیم، اتفاقی که در بازی فصل گذشته استقلال اهواز و پرسپولیس در ورزشگاه تختی اهواز نیز رخ داده بود.

 

اما سوال اینجاست که با وجود تدابیر اتخاذ شده امنیتی، چرا شاهد تکرار این حوادث ناگوار در ورزشگاه ها هستیم؟ آیا باید مشکل را در سکوها جستجو کرد یا اینکه مسئولان متولی برگزاری مسابقات نیز مقصر هستند؟

۰۱۱۵۱۴۴۶

 

هرکسی اشتباه کرده اخراج می شود

در همین زمینه مهدی تا رئیس فدراسیون فوتبال کشور اظهار کرد: با وزارت کشور جلسه داشتیم و اعلام کردیم که اگر این اتفاقات ادامه پیدا کند کشته هم خواهیم داد و در آن صورت ما پاسخگو نیستیم چرا که تامین امنیت در ورزشگاه با ما نیست و همین جا هم اعلام می کنم شاید میزبانی بازی‌ها را از اهواز بگیریم.

وی با بیان اینکه گروهی از وزارت کشور برای بررسی وضعیت امنیت خوزستان به این استان می‌روند، افزود: اگر خوزستانی‌ها نتوانند امنیت را تامین کنند بازی‌ها را به خارج از این استان می‌بریم.

تاج گفت: وزیر کشور و معاون او آقای ذوالفقاری این موضوع را در دست بررسی دارند و با استاندار استان خوزستان صحبت‌هایی را داشته‌اند، هیاتی متشکل از وزارت کشور و فدراسیون فوتبال راهی خوزستان می‌شوند تا این اتفاق را بررسی کنند. هر کسی که اشتباه کرده باشد، اخراج می‌شود.

رئیس فدراسیون فوتبال تصریح کرد: اگر این کار را نکنیم این مشکل حل نخواهد شد، بلااستثنا فرد خاطی اخراج می‌شود، اگر توانستیم آن را حل می‌کنیم و گرنه مسابقه‌ها به خارج از خوزستان منتقل می‌شود. فوتبال باید جایی برگزار شود که امنیت داشته باشد. اینکه هوادار ما زخمی شود و پسری لحظه آسیب دیدن پدرش را ببیند برای ما مطلوب نیست.

 

بدیهی است، این صحبتهای رئیس فدراسیون فوتبال، باتوجه به سابقه تکرار اینگونه اتفاقات در اهواز، نشان از خارج شدن کنترل امر از سوی مسئولان فوتبال خوزستان است که باعث شده وزارت کشور و فدراسیون مستقیماً به موضوع ورود کنند.

مسئولان خوزستانی باید حوادث ناگوار بازی فصل گذشته ورزشگاه تختی را تلنگر جدی به خود می دانستند و از آن را تجربه ای برای جلوگیری از تکرار اینگونه اتفاقات به کار می برده، که ظاهراً اینگونه نشد.

شاید اگر در اختیار قرار دادن ۱۰ درصد از ورزشگاه به تماشاگران تیم میهمان (طبق قانون) در این دو بازی جبجالی، رعایت می شد، شاهد حوادث کمتری بودیم اما این موضوع نیز خود یک بی تدبیری از سوی مسئولان فوتبال خوزستان است.

قطعاً وجود مشاوران امنیتی و انتظامی در کنار مسئولان برای کمک به برگزاری این رقابتها می تواند نقش بسزایی در تامین امنیت و آرامش سکوها دشته باشد.

https://hoorkhabar.ir/632252کپی شد!
90
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.