وزارت بهداشت نسبت به جمع آوری معتادان بی توجه است/بروکراسی اداری مانع حضور بخش خصوصی در سرمایه گذاری است

به گزارش هورنیوز؛ نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی در ۲۴ ساعت گذشته درخصوص مسائلی همچون لزوم کنترل معتادان، سرمایه گذاری بخش خصوصی در صنعت نفت و گاز و همچنین  تکیه بر توان داخل در شیلات اظهار نظر کرده اند.

وزارت بهداشت نسبت به جمع آوری معتادان بی توجه است

جلیل مختار نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی درخصوص وظیفه سازمان بهزیستی در کنترل اعتیاد اظهار داشت: متاسفانه ترویج ویروس برخی از بیماری‌ها مانند ایدز به عنوان یکی از مهم ترین آسیب‌های جامعه امروز سبب شده تا سازمان بهزیستی شیلترها و پناهگاه‌هایی را ایجاد کند تا معتادان را کنترل کند.

%d8%ac%d9%84%db%8c%d9%84-%d9%85%d8%ae%d8%aa%d8%a7%d8%b1-1

وی با اشاره به لزوم خود معرفی معتادان افزود: بر اساس مفاد قانون مبارزه با موادمخدر، وزارت بهداشت و درمان نیز وظایفی را جهت بهبود وضعیت معتادان بر عهده دارد، در واقع وزارت بهداشت و درمان برای ترک اعتیاد موظف به نظارت بر وضعیت دارو و درمانی مراکز ترک اعتیاد دارد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: بنابر مفاد قانون مبارزه با موادمخدر وزارت بهداشت در جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر نقش حاکمیتی بر عهده دارد اما متاسفانه به این موضوع تاکنون توجهی نشده است، وزارت بهداشت و درمان باید با استفاده از سیستم مراقبت‌های ویژه پزشکی در جهت بهبود وضعیت این افراد حرکت کند.

بروکراسی اداری مانع حضور بخش خصوصی در سرمایه گذاری است

همچنین مجید ناصری نژاد  نماینده مردم شادگان با اشاره به لزوم استفاده از طرح GTL (فناوری تبدیل گاز طبیعی به فرآورده) اظهار داشت: بوروکراسی حاکم درکشور مانع از آن می شود که طرح های مهمی همچون GTL در کشور راه اندازی شود،درحالی که اگر مسئولان به دنبال کسب بازارهای بیشتری هستند، باید طرح GTL را در اولویت کار قرار دهند و فضا را برای همکاری بخش خصوصی با شرکت های خارجی فراهم کنند.

%d9%86%d8%a7%d8%b5%d8%b1%db%8c-1

وی ادامه داد: مذاکرات طولانی و بوروکراسی موانعی هستند که سبب می شود،طرح های مهم صنعت نفت درکشور به سرانجام نرسد و اجازه فعالیت و حضور فعال بخش خصوصی را سلب می کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی،با تاکید برضرورت استفاده از ظرفیت های داخلی و بخش خصوصی در صنعت نفت، تصریح کرد:از آنجا که پس از اجرای اصل ۴۴ و خصوصی سازی توسعه صنعت پایین دستی پتروشیمی به بخش خصوصی واگذار شده است، بایداجرای طرح GTL نیز به بخش خصوصی توانمند سپرده شود.

نیازی به سرمایه گذاری خارجی در شیلات نیست

جواد کاظم نسب نماینده مردم اهواز، حمیدیه، باوی و کارون نیز به بحث سرمایه گذاری شرکت های خارجی در شیلات واکنش نشان داد و خاطر نشان کرد: ما نیازی به سرمایه گذاری خارجی در تولید آبزیان دریایی در کشور نداریم؛زیرا ما فارغ التحصیلان کارآمدی در حوزه داخلی داریم که  با ارائه تسهیلات در کنار صیادان می توانند با افزایش تولید آبزیان دریایی نه تنها در حیطه داخلی  بلکه در  راستای  صادرات محصولات دریایی به کشورهای خواهان نیز تمهیدات مناسبی را  اتخاذ کنند.

۲۴۳۹۱_۶۱۲

وی با اشاره به اینکه افزایش تولیدات آبزیان دریایی نیازمند سرمایه بالا نیست، افزود: می توان علاوه برافزایش تولید داخلی در زمینه صادرات محصولات دریایی به بازار جهانی نیز حضور  موفقی به عمل آورد.

عضو کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی  مجلس با بیان  اینکه  ظرفیت های مناسبی در شمال و جنوب کشور برای افزایش  میزان تولیدات آبزیان دریایی موجود  است، یادآورشد:بازارهای کشورهای  حوزه خلیج فارس و عراق در جنوب کشور  و از طرفی دیگر از  سمت شمال کشور نیز با افزایش صادرات محصولات دریایی می توان بازار شیلات کشوری همچون  روسیه را  در  دست بگیریم.

 

https://hoorkhabar.ir/631607کپی شد!
77
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.