بهره برداری از یک دانشکده جدید در دانشگاه خاتم الانبیا بهبهان

هورنیوز – ساختمان دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه خاتم الانبیا و ساختمان پارک علم و فناوری بهبهان با حضور استاندار خوزستان به بهره برداری رسید.

ساختمان دانشکده برق و کامپیوتر، ساختمان پارک علم و فناوری و ساختمان اداری دانشگاه خاتم الانبیا بهبهان پنجشنبه شب در ادامه سفر استاندار خوزستان به این شهرستان به بهره برداری رسید.
غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در حاشیه آیین افتتاحیه این طرح ها در دانشگاه خاتم الانبیا گفت: در این سفر برنامه ریزی هایی برای حل مشکلات کشاورزان و برخی مشکلات شهرستان بهبهان انجام شده است.

وی افزود: طرح هایی در شهر تشان همچنین طرح گردشگری نیز در این شهر به بهره برداری رسید، عملیات اجرایی چند طرح شهری آغاز شد و از برخی طرح های عمرانی همچون ساخت هتل بازدید به عمل آمد.
وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی بازارچه صنایع دستی در بهبهان، گفت: با توجه به تنوع صنایع دستی این شهرستان مقرر شد، مساحت این بازارچه دو برابر در نظر گرفته شود.
شریعتی همچنین اظهار امیدواری کرد: با اجرای طرح های این شهرستان به ویژه در بخش گردشگری و کشاورزی شاهد توسعه و افق جدید در شهرستان بهبهان باشیم.
بر اساس این گزارش، احداث ساختمان های اداری و دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه خاتم الانبیا از سال ۹۳ با ۶۵ میلیارد ریال آغاز شد که این قرارداد بعد از ۳۵ درصد پیشرفت در سال ۹۴ فسخ شد. بعد از آن اجرای این طرح ها با قردادجدید به مبلغ ۶۰ میلیارد ریال در مهر ۹۴ آغاز شد. مساحت این طرح ها پنج هزار مترمربع است.

*از کانون شکوفه ها تا پارک علم و فناوری
در این سفر همچنین ساختمان پارک علم و فناوری دانشگاه خاتم الانبیا بهبهان نیز به بهره برداری رسید.
رئیس پارک علم و فناوری خوزستان در آیین افتتاحیه این طرح گفت: تاسیس این مرکز در جلسه اخیر شورای پارک علم و فناوری که ۲۶ ماه جاری در حضور استاندار برگزار شد رسمیت یافته است.
مختاری با اشاره به تاسیس کانون شکوفه های خلاقیت بهبهان در سال گذشته افزود: عملکرد بسیار خوب این مرکز باعث شد که به فکر تاسیس یک شعبه از پارک علم و فناوری در بهبهان باشیم که بتواند همانند اهواز، به واحدهای فناور خدماتی ارائه دهد.
وی تاکید کرد: با توجه به وضعیت علمی بهبهان، این مرکز می تواند یکی از بهترین مراکز وابسته به علم و فناوری باشد.
وسعت ساختمان پارک علم و فناوری بهبهان یک هزار و ۲۰۰ مترمربع است.

*آغاز همکاری خیران در طرح های عمران شهری
استاندار خوزستان در آیین آغاز عملیات اجرایی ساختمان شهرداری بهبهان و پل روگذر مراحل نیز حضور یافت.
ساختمان شهرداری با مساحت ۲ هزار و ۴۰۰ مترمربع و با اعتبار ۳۵ میلیارد ریال در یک سال احداث می شود.
پل روگذر مراحل نیز به طول ۱۴۰ متر و عرض ۱۰ متر با اعتبار ۴۲ میلیارد ریال ساخته می شود.
اعتبار مورد نیاز این دو طرح عمرانی شهری توسط یکی از خیران بهبهانی تامین می شود. این نخستین بار است که خیران در طرح های شهری همکاری می کنند.
همچنین در این سفر پارک بانوان بهبهان نیز با وسعت ۱۰ هزار مترمربع توسط استاندار به بهره برداری رسید.
شریعتی استاندار خوزستان در ابتدای سفر خود به شهرستان بهبهان ورودی شهر تشان را افتتاح کرد. آغاز عملیات مجتمع گردشگری، بازدید از طرح ساخت هتل و مجتمع رفاهی فرهنگیان، جلسه با کشاورزان، بازدید از بازارچه طرح احداث صنایع دستی، آغاز عملیات اجرایی ساختمان شهرداری، پل روگذر و بازارچه مرزی و افتتاح پارک بانوان از برنامه هایی بود که استاندار در آنها شرکت کرد.
دیدار با جانبازان ۷۰ درصد و خانواده های شهدای بهبهان، حضور در شورای اداری شهرستان و دیدار با نخبگان از دیگر برنامه های سفر استاندار به این شهرستان بود.

**حاشیه های سفر استاندار به زادگاهش
*نخستین سفر شهرستانی استاندار خوزستان به زادگاهش با حاشیه هایی نیز همراه بود. اگر چه پیش از این شریعتی به همراه وزیر بهداشت به بهبهان سفر کرده بود اما درخواست کشاورزان بهبهانی در آن سفر (در اوایل مهر) و وعده او برای دیدار با آنها باعث شد نخستین سفر شهرستانی به زادگاه خود شکل بگیرد.

*شریعتی در ابتدای ورود خود به بهبهان که برای افتتاح ورودی شهر تشان (بلوار شهدا) انجام شده بود، با استقبال مسئولان محلی روبه رو شد.
شهر تشان جزو شهرهای محروم شهرستان بهبهان به شمار می رود و جمعیت زیادی برای دیدار با استاندار و دادن نامه ها و درخواست های خود به این محل مراجعه کرده بودند.
یک کارگر فضای سبز شهرداری تشان که نامه خود را به استاندار خوزستان داده بود، گفت: ماهانه پنج میلیون ریال حقوق می گیرد که این مبلغ کفاف خانواده هفت نفری آنها را نمی دهد و حتی نمی توانند هزینه درمان خانواده را بپردازند.

*جلسه استاندار خوزستان با کشاورزان معترض بهبهانی در هتل مارون این شهر نیز در نوع خود جالب توجه بود و مدیران عالیرتبه استان با گلایه و اعتراضات شدید اللحن کشاورزان روبه رو شدند.
شریعتی استاندار خوزستان، شمسایی مدیرعامل سازمان آب و برق، چنگلوایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی، کشت زر نماینده مردم بهبهان در مجلس و شمایلی مدیرعامل موسسه جهاد نصر که همگی بهبهانی هستند در این نشست حضور داشتند.
خانم سیدی نماینده کشاورزان روستای ‘بنه باش’ گفت: ما به وجود مسئولان بهبهانی افتخار می کنیم و خوشحالیم که استان در دست بهبهانی هاست که این یک فرصت تاریخی است و انتظار داریم که حق کشاورزان بهبهان را بگیرید.
شریعتی استاندار خوزستان در پاسخ گفت: همه به بهبهان افتخار می کنیم اما تا وقتی که در این مسئولیت هستیم خوزستانی به شمار می آئیم و به همه نقاط استان تعهد داریم تا از عدالت خارج نشویم.
وی افزود: توسعه متوازن استان رمز پیشرفت ماست و توسعه ناهمگون برای استان آسیب هایی به همراه دارد به همین دلیل نگاه ما به همه استان یکسان است.
شمسایی مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان که با انتقاد شدید همشهری های خود به ویژه در زمینه تامین آب کشاورزی و نیروگاه مارون قرار گرفته بود، گفت: بهبهان کمترین مشکل را در زمینه آب دارد زیرا در بالادست حوضه مارون قرار دارد.
وی افزود: کشاورزان رامشیر و شادگان نیز من را متهم به جانبداری می کنند و می گویند که چون بهبهانی هستم از کشاورزان بهبهان طرفداری می کنم و سهم بیشتری از آب را به آنها می دهم، در حالی که اینطور نیست و ما سعی می کنیم عدالت را رعایت کنیم.
شمسایی با بیان اینکه کشاورزان بهبهانی در شرایط خشکسالی در کشت تابستانه ۳۰ درصد آب گرفته اند، تاکید کرد: نباید در حق کشاورزان شادگان که در انتهای حوضه مارون- جراحی قرار دارند بی عدالتی شود و نمی توانیم بهبهان را ببینیم و شادگان را در نظر نگیریم.
شمایلی مدیرعامل موسسه جهاد نصر نیز با بیان اینکه یکی از دو شهرک مدرن کشاورزی خوزستان در بهبهان احداث می شود گفت: ساخت کارخانه قند در بهبهان را در برنامه داریم و آمادگی داریم طرح پرورش ماهی در قفس و پرورش ماهیان خاویاری را در سد مارون اجرا کنیم.

*جمعیت بسیاری برای شرکت جلسه استاندار خوزستان با کشاورزان بهبهانی حضور یافته بودند که تناسبی با سالن برگزاری این جلسه نداشت و تعداد زیادی از حضار تمام جلسه را ایستاده دنبال کردند.
نماینده ویژه فرماندار چند بار از حضاری که بدون دعوتنامه در جلسه حاضر شده بودند خواست که سالن را ترک کنند و در نهایت نیز از خبرنگاران خواست که جلسه را ترک کنند تا جای بیشتری برای حضار باز شود که این مساله با واکنش خبرنگاران روبه رو شد و هیچکدام حاضر به ترک جلسه نشدند.

*پارک بانوان بهبهان در حالی برای افتتاح توسط استاندار در نظر گرفته شده بود که هنوز تکمیل نشده بود. دیوارهای این پارک برخلاف ادعای شهردار به اندازه کافی بلند ساخته نشده تا بانوان بتوانند استفاده یک پارک استاندارد را داشته باشند. همچنین این پارک فاقد برق بود و افتتاحیه در تاریکی و با تابیدن نور خودروهای آتش نشانی و دیگر خودروها انجام شد.

https://hoorkhabar.ir/631381کپی شد!
138
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.