تشدید نظارت‌های بهداشتی بر استخرهای خوزستان

معاون فنی مرکز بهداشت خوزستان گفت: با شروع فصل گرما و افزایش مراجعه به استخرها، نظارت‌های بهداشتی بر استخرها افزایش می‌یابد.

 

دکتر سینا نظری در کارگاه “تشدید نظارت‌های بهداشتی بر استخرهای شنا و کارخانه‌های یخ‌سازی” که در مرکز بهداشت خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر از ۴۳ استخر موجود در شهرستان‌های تابعه دانشگاه، ۲۴ تا ۲۷ استخر فعال هستند و همچنین ۲۸ کارخانه یخ در سطح این شهرستان‌ها فعال‌اند که ضرورت دارد از نظر بهداشتی به صورت مستمر بازدید شوند.

وی افزود: با توجه به موارد فوق، تشدید فعالیت‌های نظارتی بهداشتی در شهرستان‌های تابعه الزامی است.

نظری ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۶۰۸ هزار خانوار تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هستند که تامین و ارتقا سلامت آنها بر عهده این دانشگاه است.

وی با تاکید بر لزوم نظارت کامل بر بهداشت آب استخرها افزود: در صورت آلودگی استخرها، بیماری‌های انگلی مانند تب تیفوئید، دیسانتری، لپتوسپیروزیس، عفونت‌های پوستی، بیماری‌های خارش شناگران، عفونت سینوسی و عفونت گوش در افراد مختلف ایجاد می‌شود.

معاون فنی مرکز بهداشت خوزستان تصریح کرد: مدیران استخرها باید مقررات بهداشتی را رعایت کرده و بر سلامت مراجعه‌کنندگان به استخر نظارت کامل داشته باشند تا افرادی که دچار بیماری پوستی، تنفسی یا گوراشی هستند به استخر وارد نشوند.

https://hoorkhabar.ir/63124کپی شد!
112
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.