۱۳ هزار و ۹۸۰ متر توسعه شبکه توزیع آب شرب در روستاهای شادگان

هورنیوز – مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان شادگان گفت: اجرایی شدن پروژه دریسیه ها (ام الغزلان) به طول ۱٧/۵کیلومتر لوله پلی اتیلن ٣۵۵میلی متر با اعتباری بالغ بر ۶میلیارد تومان، افزایش ظرفیت برداشت آب روستایی تا ۶۵ هزار متر مکعب و توسعه شبکه توزیع به طول ۱٣٩٨۰متر در سطح شهرستان از ابتدای سالجاری تا کنون اجرا شده است.

حسین عبدالخانیان بیان کرد: پروژه های مهم و تاثیرگذاری توسط امور آبفاروستایی شادگان در سطح روستاها اجرا شده که یکی از مهم ترین آنها افتتاح و آغاز به کار نمایندگی آبفا روستایی در بخش های دارخوین و خنافره بوده است.

عبدالخانیان با اشاره به اقدامات انجام شده توسط امور آبفاروستایی شادگان گفت: ۱۶۵مورد عملیات رفع شکستگی ٢٧ مورد لایروبی خطوط انتقال و شبکه توزیع به طول ٣۱کیلومتر و قطع ٢۴مورد انشعاب غیر مجاز در ۶ ماه اول سال۱٣٩۵ انجام شده است.

شادگان

حسین عبدالخانیان ادامه داد: در حال حاضر تعداد مشترکین آب و فاضلاب روستایی شادگان ۱٣۰٨۶است که از این تعداد ۶٨ مورد با تلاش واحد امور مشترکین طی این مدت اضافه شده اند.

وی با اشاره به تعمیرات انجام شده در تاسیسات، خطوط و شبکه توزیع گفت: طی این ۶ ماه ۵۶ مورد تعمیر الکتروموتور، پمپ و الکتروپمپ شناور و ٣٨مورد تعمیرات کلی و جزیی انجام شده که در راستای تامین آب شرب با کیفیت و کمیت مطلوب برای اهالی روستاها بوده است.

عبدالخانیان یادآور شد: همچنین توسعه شبکه روستایی گیداری به طول ٢۰۰۰متر، تهیه ۷۰۰ هزار قلم اتصالات جهت تعمیر و نگهداری، اجرای عملیات پایپینگ و نصب ۴ پمپ جدید و اتصال آن ها به خطوط اصلی مسیر جفال در محل تاسیسات خنافره از دیگر اقدامات انجام شده در امور آبفاروستایی شادگان بوده است.

مدیر امور آبفاروستایی شادگان با اشاره به ارتقا شاخص کیفی آب شرب روستاهای تحت پوشش گفت: نمونه گیری و کلر زنی  مستمر طی این مدت موجب ارتقای شاخص کیفی آب از نظر کلر باقیمانده و دستیابی به ٨٣ درصد مطلوبیت کلر باقیمانده شد. همچنین ۴مورد سرویس کلر زنی گازی و ٢٢مورد سرویس سامانه کلر زنی محلول در راستای ارتقا سطح کیفی آب شرب روستاها انجام شد.

وی افزود: توزیع ۶٣۰۰ کیلوگرم پرکلرین و۱٣۶۰۰کیلوگرم گاز کلر، نصب سامانه جدید کلرزنی محلول در تاسیسات عبودی و آلبوحصار و توسعه مانیتورینگ امور آب و فاضلاب روستایی با افزایش ٢۵درصد نمونه گیری میکروبی و ٣۵درصد نمونه گیری کلر باقی مانده از دیگر اقدامات انجام شده در راستای ارتقا سطح کیفی آب شرب روستاها بوده است.

آبفار

 

 

مدیر امور آبفاروستایی شهرستان شادگان همچنین از پیشرفت فیزیکی مناسب پروژه های جفال، نوسازی ایستگاه پمپاژ، اجرای خط انتقال فلزی و کارگزاری شیکه توزیع به طول ۱۸ کیلومتر خبر داد.

وی با بیان اینکه بخشی از آبرسانی به روستاها از طریق تانکر سیار انجام می شود، گفت: طی ۶ ماه گذشته ۱٨۶۰ عملیات آبرسانی توسط تانکر سیار میان اهالی روستاها انجام شده است.

برگزاری جلسه در استانداری خوزستان و با حضور استاندار،مدیرعامل سازمان آب و برق  و مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی و جذب ٢میلیارد تومان از محل اعتبارات عمرانی در جهت انجام پروژه جفال که با پیگیری حجت الاسلام ناصری نژاد نماینده محترم شادگان در مجلس شورای اسلامی صورت گرفته است، از دیگر  اتفاقات مهم در این مدت بوده است.

https://hoorkhabar.ir/631109کپی شد!
184
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.