لزوم تشکیل وزارتخانه محیط زیست، آب و جنگل ها/ وزارت بهداشت کلینیک های مجاز زیبایی را معرفی کند

به گزارش هورنیوز ؛ دو تن از نمایندگان مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی در تازه ترین سخنان خود درباره لزوم تشکیل وزارتخانه ای مستقل برای محیط زیست و همچنین تهدید سلامتی مردم توسط کلینیک های غیر مجاز زیبایی اظهارنظر کردند.

 

لزوم تشکیل وزارتخانه محیط زیست، آب و جنگل ها

سید راضی نوری در این خصوص اظهار کرد: وظایف این دو سازمان در موارد زیادی با یکدیگر همپوشانی دارد که در کنار این دو سازمان لازم است مجموعه های مرتبط با حوزه آبی کشور نیز با این دو سازمان ادغام شوند.

نماینده مردم شوش و دانیال در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: لازم است اختیارات و وظایف سازمان های محیط زیست و جنگل‌ها با چالش های آبی در یک مجموعه مجزا دیده شود تا این مجموعه بتواند مسایل و مشکلات پیش روی این حوزه ها را برطرف کند.

سید راضی نوری

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس، تصریح کرد: باید موضوعات پیرموان حوزه آبی از وزارت نیرو جدا شده و برای مدیریت بهتر با سازمان محیط زیست و جنگل ها ادغام شود و این سه مجموعه تحت عنوان وزارتخانه ای مستقل به نام وزارتخانه محیط زیست، آب و جنگل ها مدیریت شوند تا بتوان شاهد عملکرد بهتری بود.

وی گفت: دولت در تلاش بود که لایحه تشکیل وزارتخانه مذکور را به مجلس ارایه دهد اما به دلایل مختلف از ارایه آن منصرف شد حال می طلبد دولت با همکاری مجلس تلاش کند تا برای مدیریت بهتر معضلات زیست محیطی وزارتخانه مستقلی تشکیل دهد.

کلینیک‌های زیبایی غیرمجاز سلامت مردم را تهدید می‌کنند

همایون یوسفی اظهار کرد: فعالیت مراکزی که مرتبط با سلامت افراد است نیازمند اخذ مجوز قانونی است و گسترش کلینیک‌های زیبایی غیرمجاز می تواند تهدید جدی برای سلامت مردم باشند.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: وزارت بهداشت باید ورود جدی به این عرصه داشته باشد و نظارت‌های خود را برای نحوه فعالیت کلینیک‌های زیبایی گسترش دهد تا ضمن شناسایی و پلمب کلینیک‌های غیرمجاز در صورت لزوم با رسانه هایی که تبلیغات این کلینیک ها را انجام می دهند برخورد قاطعی صورت گیرد.

همایون یوسفی

وی یادآور شد: خطر انتقال بیماری ها یکی از مشکلاتی است که ممکن است کلینیک های زیبایی غیرمجاز برای افراد به همراه داشته باشد که همین عامل سلامت مردم را خطرات جدی همراه می سازد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: باید وزارت بهداشت مراکز زیبایی دارای مجوز را به مردم معرفی کنند تا مردم از فعالیت کلینیک های غیرمجاز آگاهی یابند.

https://hoorkhabar.ir/630711کپی شد!
76
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.