تقدیر از خانواده شهید چنگلوائی با حضور رئیس اداره ی ایثارگران وزارت کشور

به گزارش هورنیوز ؛ در جلسه ای که باحضور  فرماندار بندر ماهشهر، رئیس ایثارگران وزارت کشور، مشاور استاندار در امور ایثارگران در فرمانداری بندر ماهشهر تشکیل شده بود از خانواده شهید غلامحسین چنگلوائی تقدیر و یاد این شهید بزرگوار گرامی داشته شد.

photo_2016-10-16_13-01-45

منصور قمر فرماندار بندر ماهشهر از برگزاری یادواره شهدای ماهشهر خبر داد و اظهار داشت: یادواره شهدای بندرماهشهر با هدف گرامیداشت یاد شهدا، رشادت های آنان و معرفی این عزیزان به نسل های بعدی در ماه های آینده برگزار می شود.

در بخشی دیگر از جلسه نبی الله کورش نیا رئیس اداره ایثارگران وزارت کشور از بی توجهی در زنده نگاه داشتن یاد  شهدا ابراز گله کرد و گفت: شهید غلامحسین چنگلوایی از جمله شهدایی است که متاسفانه به شکلی که باید و شاید به جامعه معرفی نشده است و بسیاری از جوانان و نسل سومی های ما با نام وی هم آشنا نیستند.

photo_2016-10-16_13-02-00

وی با اشاره به رشادت های این شهید بزرگوار علی رغم سن کم، افزود: شهید چنگلوائی تنها ۱۷ سال سن داشت اما تحت فرماندهی شهید محمد جهان آرا در عملیانت های مختلفی مانند ۴۵ روز مقاوومت خرمشهر و طریق القدس شرکت کرد.

کوروش نیا تصریح کرد: شهید چنگلوائی با درایت خود در مقابل نیروهای فراوان عراقی چنان راهبردهایی بکار بست که به گفته بسیاری از بزرگان، اگر این گونه مقاومت ها نبود قطعا پایان جنگ به شکل دیگری رقم می خورد.

وی خطاب به مسئولان استان خواستار معرفی مقاومت ۴۵ روزه خرمشهر که نقش تاثیرگذاری در فرایند پیروزی ما در جنگ تحمیلی داشت، شد.

گفتنی است در این مراسم همرزمان شهید و رزمندگان شرکت کننده در عملیات طریق القدس به خاطره گویى از شهید و لحظه شهادت وى پرداختند. ضمن آنکه اعضای خانواده شهید چنگلوائی نیز درخصوص شخصیت وی سخن گفتند.درپایان مراسم نیز که به همت اداره ایثارگران وزارت کشور وشرکت پتروشیمی غدیر به میزبانی فرمانداری ماهشهر برگزار شد با تقدیم لوح از خانواده شهید چنگلوایی و همرزمان ایشان تقدیر به عمل آورده شد.

photo_2016-10-16_13-01-06

photo_2016-10-16_13-01-57

 

photo_2016-10-16_13-01-27

https://hoorkhabar.ir/630535کپی شد!
94
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.