هاشمی رفسنجانی: بعضی ها به من اخم می کنند

هورنیوز – کتابی به تازگی درباره رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام منتشر شده که ناگفته های آیت ا… از جزئیات زندگی خصوصی و سیاسی ایشان را بیان می کند.

آیت ا… هاشمی رفسنجانی در بخشی از این کتاب تصریح کرده که هم اکنون در تهران ملک شخصی نداشته و اجاره منزل جماران را می پردازد. به گزارش جماران، کتاب «در آینه» با عنوان فرعی «چهار گفت و گوی صریح و صمیمی با آیت ا… هاشمی رفسنجانی» توسط انتشارات کویر منتشر شد.

این کتاب حاصل چهار گفت و گوی شفاهی غلامعلی رجایی مشاور هاشمی رفسنجانی با وی، طی دو سال اخیر است. حضور امام در مراسم تشییع پدر آیت ا… هاشمی و اقامه نماز میّت بر پیکر او (بر خلاف روال همیشگی ایشان) و خرید رادیو با پولی که امام به هاشمی داده بود، از نکات جالب گفت و گوهای اول این کتاب است.

 

بعضی ها که مرا می بینند با محبت ابراز احساسات می کنند و بعضی ها هم هستند که اخم می کنند


هاشمی در بخشی از یک گفت و گوی دیگر کتاب در خصوص واکنش مردمی که او را در خودرو می بینند می گوید: «بعضی ها که مرا می بینند، خیلی با محبت ابراز احساسات می کنند و بعضی ها هم هستند که وقتی می بینند اخم می کنند.» وی در بخشی از گفت و گوی چهارم این کتاب تصریح می کند که «در تهران هیچ ملک شخصی ندارد و خانه ای هم که در محله جماران در آن زندگی می کنند خانه سازمانی است و ماهانه پولی را به عنوان اجاره بابت آن پرداخت می کند.»


از قم که به تهران آمدم دنبال ساختمان سازی رفتم


در بخش دیگری از کتاب رئیس مجمع تشخیص با روایت اقداماتش پیش از انقلاب تصریح کرده: «زمانی که از قم به تهران آمدم مدتی دنبال ساختمان سازی رفتم و هفت، هشت خانه ساختم و آن ها را فروختم. (از پول آن ها) دو پاساژ در خیابان گرگان و یکی هم در کرج ساختم که بعد ها آن ها را هم فروختیم و خرج زندگی مان کردیم. زمین بایری در قم خریدم که هیچ قیمتی نداشت در آن شهرک ساختیم که بعد ها زمین ها قیمت پیدا کردند… عمده زمین ها را مجانی به طلبه های فقیر یا افراد فقیر واگذار کردیم.»


گفتم نمی خواهم قهرمان جنگ باشم


او همچنین با ابراز تعجب از این که عده ای از مردم برای تماشای اعدام می روند، افزوده است: «ختم جنگ برای من بسیار مهم بود، واقعا از کشته شدن عراقی ها ناراحت می شدم و دلم نمی خواست در سخنرانی هایم آمار تلفات آن ها را بگویم، اما ناچار بودم و باید گزارش می دادم. از جاهایی که در زندگی من این موضوع پیش آمد که گفتم از جنگ بیزارم؛ یک بار آیت ا… خامنه ای به من گفتند که شما از جریان جنگ، قهرمان بیرون می آیید. من گفتم نمی خواهم قهرمان جنگ باشم، می خواهم قهرمان صلح باشم؛ روحیه من این گونه است.» به گفته هاشمی دلیل این سخنان رهبر انقلاب «مأموریت های جنگی خوبی که انجام داده» است. رئیس مجلس در زمان دفاع مقدس افزوده که هنگام دریافت نشان «فتح» حاضر نشده که در مراسم رسمی این مدال به او داده شود.

https://hoorkhabar.ir/628896کپی شد!
127