ضرورت ایجاد فرودگاه بزرگ بین المللی باتوجه به ظرفیت های موجود در استان

هورنیوز – جلسه استاندار خوزستان با اعضای شرکت روسی در زمینه سرمایه گذاری و ساخت فرودگاه ها صبح امروز برگزار شد.

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در این جلسه اظهار کرد: تعاملات اقتصادی، صنعتی و فرهنگی میان دولت ایران و روسیه خصوصاً در دوره اخیر و همچنین با حمایت این کشور از مواضع حق طلبانه ایران، قابل تقدیر است و این موضوع فرصتی برای گسترش زمینه تعامل و همکاری خواهد بود.

وی افزود: استان خوزستان در گذشته از توان فنی شرکت های روسی برای ساخت نیروگاه تولید برق رامین بهره برده است و این نیروگاه درحال حاضر در شبکه تولید برق کشور قرار دارد.

استاندار خوزستان عنوان کرد: در حال حاضر هم نیروگاه دوم سد دز توسط وزارت نیرو بصورت فاینانس در حال عقد قرار داد است که در این زمینه نیز شرکت های روسی نقش فعالی دارند.

شریعتی با اشاره به ظرفیت های نفتی غرب کارون و در حوزه پتروشیمی، از آمادگی این استان برای پذیرش سرمایه گذاران خبر داد.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: قرارداد های سرمایه گذاری در حوزه نفتی آزادگان به میزان ۲/۵ میلیارد دلار است که باعث ایجاد بازار بزرگ صنعتی و اقتصادی می شود و به همین دلیل نیاز خوزستان را به یک فرودگاه بزرگ بین المللی ضرورت می بخشد.

وی در ادامه گفت: علاوه بر این موضوع، آمادگی داریم تا در پروژه های آزادراه اهواز – اندیمشک، خوزستان – فارس و همچنین راه آهن اهواز – ایذه – شهرکرد نیز به عقد قرارداد با سرمایه گذاران بپردازیم.

 

گفتنی است، این هیات روسی که با همراهی نماینده ریاست جمهوری این کشور در خوزستان به سر می برند، ضمن بازدید از محل ساخت فرودگاه، شرایط حضور در این‌ پروژه را بررسی می کند.

https://hoorkhabar.ir/628669کپی شد!
109
۱
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

  • Abbas واقعا فرودگاه اهواز با فرودگاه های شهرهای بزرگ دیگر مثل مشهد و تهران اصلا قابل مقایسه نیست ..متاسفم
منتشر شده۱