تعداد بیکاران تا ۴ سال آینده از مرز ۱۱ میلیون نفر می گذرد

هورنیوز – سهراب گیلانی شامگاه دوشنبه در مراسم سی و یکمین یادواره سردار شهید حاج عظیم محمدی‌زاده و ۸۶ شهید سرافراز مجتمع عظیم کشت و صنعت کارون شوشتر اظهار کرد: بهترین راه و بهترین راهنما شهدای ما هستند، آنها ستارگانی هستند که در شب تاریک این دنیا راه را برای ما مشخص می‌کنند لذا هر مجموعه‌ای در کل قوای سه‌گانه ایران به این انبیا و اولیای الهی تمسک جوید و معتقد باشد قطعاً موفق خواهد شد.

وی با بیان اینکه امروز بهتر از زمان‌های گذشته می‌توانیم حرفمان را با منطق به گوش دنیا برسانیم افزود: دفاع مقدس، نوع جنگ و عملیات‌ها بحث مفصلی است، همچنین تجهیز دشمن در همه ابعاد باز بحث دیگری است، امروز کشور ما به عنوان اولویت اول برای خودش تعریف کرده بحث اقتصاد است.

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر در موضوعات اقتصادی مشکل وجود دارد و به دلیل همین مشکلات، بیکاری در جامعه موج می‌زند و اگر به همین وضع پیش برویم تعداد بیکاران ما تا چهار سال آینده از مرز ۱۱ میلیون نفر می‌گذرد، که این روند در نظام جمهوری اسلامی درست نیست.

وی اذعان داشت: بر اساس آماری که داده شده در حال حاضر ۳ و نیم میلیون نفر در کشور بیکار هستند که ما به عنوان نمایندگان مجلس این آمار را قبول نداریم.

گیلانی با بیان اینکه امروز دولت توانایی استخدام برای حل مشکل بیکاری را شخصاً ندارد عنوان کرد: باید فضا باز شود و بخش خصوصی، کار‌آفرینان و سرمایه‌گذاران وارد کار شوند، همچنین باید فضا را برای آنهایی که توانایی دارند و می‌خواهند سرمایه‌گذاری کنند باز کرد.

وی با تشبیه جبهه اقتصاد به جبهه جنگ و دفاع گفت: اقتصاد باید به گونه‌ای مورد احترام قرار گیرد که مجروحان آن را جانباز بدانند و نیز اگر در مجموعه اقتصادی کسی از بین رفت نام او را شهید بگذارند زیرا که نخبه ضربه پذیر ایران، در حال حاضر مباحث اقتصادی است.

‌این مسؤول اضافه کرد: دلیل اینکه مقام معظم رهبری شعار سال را اقدام و عمل نام نهادند این است که چون اقدام و عمل انجام نمی‌شود و سیر صعودی برای رفع بیکاری وجود ندارد و اگر هم وجود داشته باشد به صورت قطره چکانی است.

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: ما حرف شخصی با مدیری نداریم، لذا ما امروز می‌گوییم راهبرد موفقیت ملت ایران دلیران بزرگ‌ هستند.

وی ادامه داد: امروز بیشتر از زمان ۸ سال جنگ تحمیلی باید جدیت به خرج دهیم زیرا که دشمن با همه ترفندها و تجهیزاتش وارد شده و بعضی از رژیم‌ها نظیر عربستان، قطر، اردن و ترکیه را به کار گرفته، به طوری که هم تولیدات دفاعی و جنگ‌افزارهای نظامی خود را به آنها می‌فروشد و هم توسط داعش رعب و وحشت را چنان در دل مسلمانان ایجاد کرده که اسلام هراسی کنند.

گیلانی در پایان با اشاره به ادامه راه شهدا گفت: ما کشور مظلوم و مقتدری هستیم که باید با جدیت تمام کار کنیم و از بحران‌هایی که دشمن می‌خواهد متوجه کشور کند عبور کنیم.

https://hoorkhabar.ir/628112کپی شد!
207