دولت به حل مشکل ریزگردها بی توجه است/مخالف تولید محصولات دستکاری شده ژنتیکی هستیم

به گزارش هورنیوز ؛ دو تن از نمایندگان استان خوزستان امروز درخصوص لزوم اهتمام دولت در حل معضل ریزگردها و مقابله با تولید محصولات تراریخته که بر سلامتی مردم تأثیر منفی دارد اظهارنظر کردند.

۱۳۹۴-۱۲-۰۵_۱۳-۱۳-۳۴

دولت به حل مشکل ریزگردها بی توجه است

همایون یوسفی نماینده مردم اهواز در مجلس با بیان اینکه پدیده ریزگردها در خوزستان امروزه به یک بحران ملی تبدیل شده، تصریح کرد: متاسفانه سازمان حفاظت محیط زیست سیاست مدونی برای کاهش آلودگی هوای خوزستان ندارد در حالیکه مردم خوزستان به طور مدوام با پدیده ریزگردها دست و پنجه نرم می کنند.

وی با ابراز تاسف از اینکه علاوه بر بی توجهی نسبت به مهار سرچشمه‌های خارجی ریزگردهای خوزستان هیچ گونه تلاشی برای مهار کانون های داخلی هم صورت نگرفته است، تصریح کرد: هرچند تمامی سرچشمه های داخلی ریزگردها توسط دولت شناسایی شدند اما متاسفانه دولت و سازمان حفاظت محیط زیست هیچ عزم جدی برای مهار ریزگردهای خوزستان ندارند.

یوسفی با انتقاد از اینکه سوزاندن مزارع نیشکر تاثیر زیادی در افزایش آلایندگی هوای خوزستان دارد، تصریح کرد: در حالی که اکثر مردم خوزستان سال ها است نسبت به این موضوع اعتراض داشته و دارند اما همچنان شاهد آلایندگی هوای خوزستان از سوی صنایع کشاورزی هستیم و گوش هیچکس هم بدهکار نیست، در حالی که این صنایع علاوه بر آلایندگی آسیب های اجتماعی زیادی را برای مردم مانند حاشیه نشینی به همراه داشته زیرا زمین های مردم را تصاحب کردند و زیر کشت نیشکر بردند.

نماینده مردم اهواز در مجلس دهم، با انتقاد از اینکه مزارع نیشکر نه تنها منفعت ملی برای مردم خوزستان به همراه نداشته بلکه عوارض اجتماعی و زیست محیطی آن بسیار زیانبار بوده است، تصریح کرد: امیدواریم این صنایع آلاینده برای حل آلودگی زیست محیطی خوزستان اقدامات لازم را انجام دهند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه خشکی تالاب های استان خوزستان نقش زیادی در تشدید ریزگردها داشته است، افزود: البته مقداری آب به تالاب هورالعظیم وارد شده اما متاسفانه برای احیای دیگر تالاب های استان هیچ گونه اقدام جدی از سوی سازمان حفاظت محیط زیست و دولت انجام نگرفته در حالی که احیای تالاب های استان در مدیریت ریزگردها نقش عمده ای دارد.

img17332817

مخالف تولید محصولات دستکاری شده ژنتیکی هستیم

عباس پاپی زاده نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی درخصوص وضعیت محصولات تراریخته اظهار داشت: بحث تولید، مصرف و واردات محصولات تراریخته با تصویب مصوبه ممنوعیت واردات محصولات تراریخته در کمیسیون تلفیق،ضابطه مند می شود.

وی با اشاره به اینکه ۲۵درصد محصولات باید به شیوه ارگانیک تولید شوند، افزود: نظرمجلس بر تولید محصولات ارگانیک  است و در مقابل هرگونه  محصول دستکاری  شده ژنتیکی که سلامت  مردم  را به خطر بیندازد ما مخالف هستیم.

عضوکمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه مصوبه ممنوعیت واردات محصولات تراریخته به کمیسیون تلفیق ارجاع  شد،یادآورشد:با مصوب شدن این قانون در زمینه  وضعیت تولید و مصرف  محصولات تراریخته ضابطه مند خواهیم شد.

 

 

https://hoorkhabar.ir/627923کپی شد!
69
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.