آشنایی دانش آموزان روستایی ایذه با روشهای مصرف بهینه آب شرب

هورنیوز – اولین برنامه مشترک فرهنگ سازی مصرف بهینه آب شرب در غالب تفاهم نامه اقدام مشترک میان شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان و سمن های فعال در حوزه های محیط زیست در چند دبستان روستایی شهرستان ایذه برگزار شد.

دانیال احمدی گفت: این شرکت با هدف نهادینه سازی فرهنگ صرفه جویی در مصرف آب در هفته دولت با چند سمن فعال در حوزه محیط زیست تفاهم نامه امضا کرد.

رییس اداره روابط عمومی و آموزش همگانی آبفاروستایی خوزستان ادامه داد: این سمن های فعال در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و محیط زیست پیش از این برنامه های بسیار خوبی را در زمینه تجهیز کتابخانه مدارس و اعطای هدایا در غالب نذرهای فرهنگی انجام داده بودند و در اولین اقدام مشترک با شرکت آبفاروستایی خوزستان در روستاهای شهرستان ایذه آموزش هایی برای صرفه جویی در مصرف آب شرب به دانش آموزان ارایه شد.

احمدی بیان کرد: این اقدام در روستاهای نور آباد، دوبلوطان، منجفکه و جنگه برگزار شد و بیش از ۱۸۰ دانش آموز مدارس میثاق، امیرکبیر، حمزه و عصمت با روش های مصرف بهینه آب شرب آشنا شدند.

photo_2016-10-02_16-36-48

همچنین عضو گروه نذرهای فرهنگی و مدیرعامل انجمن ندای امید در ارتباط با اقدامات انجام شده در این روستاها گفت: با استفاده از بسته های آموزشی و فرهنگی دانش آموزان پسر و دختر روستاهای نورآباد، دوبلوطان، منجفکه و جنگه تحت آموزش های مختلف و از جمله صرفه جویی در مصرف آب قرار گرفتند.

مصطفی فخاری بیان کرد: سعی ما بر این بود که با بوجود آوردن فضایی شاد و برگزاری مسابقات مختلف و اجرای قصه خوانی برای کودکان بستر لازم برای یادگیری آنها را فراهم کنیم. همچنین استقبال خوب دانش آموزان از مباحث مختلف و برنامه های شادی اجرا شده در مدارس می توانست نشان دهد که قطعا خروجی این آموزش ها نتیجه بخش خواهد بود.

فخاری یادآور شد: در حاشیه برنامه های آموزشی تعداد ۲۹۰ عدد کیف بهمراه لوازم التحریر و بروشورهای آموزشی مصرف بهینه آب شرب به دانش آموزان اهدا شد .

فخاری توضیح داد: هدایایی که تاکنون در تمامی برنامه های  نذر فرهنگی اعطا شده توسط خیرین استان تامین شده است که در اینجا از همه این عزیزان بابت اقدامات ارزشمندشان قدردانی می شود.

فخاری در پایان از همکاری های شرکت آبفاروستایی خوزستان، فروشگاه دستیار، کتابفروشی رشد، اعضای انجمن ندای امید و حمایت و همکاری کمیته فرهنگی ندای ایرانیان تشکر کرد.

https://hoorkhabar.ir/627744کپی شد!
174