تشکیل قرارگاه جهادی تشدید مبارزه با قاچاق کالا در خوزستان

هورنیوز – محمدرضا اسحاقی پیش از ظهر امروز در نشست علمی، تخصصی با موضوع قاچاق کالا، رسانه، نظم و امنیت که از سوی معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان در اهواز برگزار شد اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب بیش از ۲۰ سال است که بر مبارزه با قاچاق کالا تاکید دارند.

وی با اشاره به شعار سال ۱۳۹۵ تصریح کرد: در اجرای اقتصاد مقاومتی باید فکری اساسی برای مبارزه با کالای قاچاق انجام داد زیرا با قاچاق اجرای اقتصاد مقاومتی امکان پذیر نیست.

فرمانده انتظامی خوزستان در ادامه استفاده از کالای ساخت داخل کشور را یکی از مهمترین عوامل برای مبارزه با قاچاق کالا عنوان کرد و افزود: رسالت اساتید دانشگاه، نخبگان جامعه، رسانه‌ها و حوزه‌های علمیه گفتمان سازی در بین اقشار مختلف جامعه برای نهادینه شدن استفاده از کالاهای داخلی است.

وی در همین رابطه توضیح داد: استفاده از کالالی قاچاق مضرات زیادی برای جامعه دارد که مضرات فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی از جمله آنها است.

اسحاقی در ادامه به برخوردهای انجام شده برای مقابله با قاچاق اشاره کرد و گفت: به همین منظور قرارگاه جهادی تشدید مبارزه با قاچاق کالا در خوزستان تشکیل شد.

وی اضافه کرد: در نیروی انتظامی هیچ اقدامی بدون انجام پژوهش و همفکری با صاحب‌نظران و نیروهای متخصص در آن حیطه  انجام نمی‌شود که برای تشکیل قرارگاه جهادی تشدید مبارزه با قاچاق کالا نیز مشورت‌هایی انجام شد.

فرمانده انتظامی خوزستان یکی دیگر از عوامل موثر در کاهش قاچاق را بالابردن هزینه‌ها برای قاچاقچی بیان کرد و ادامه داد: این موضوع نیز در دستور کار نیروی انتظامی قرار دارد.

وی با اشاره به این سخن رهبر معظم انقلاب که «به مسئولین گفته‌ام وقتی جنس قاچاق پیدا می‌کنید، جلوی همه آتش بزنید» تاکید کرد: ایشان در سال ۱۳۸۲ نیز چنین فرمایشی را بیان کرده بودند که اگر آن زمان اجرا می‌شد کار الان ما آسانتر بود.

اسحاقی مقابله با دانه درشت‌های قاچاقچی را هدف مبارزه با کالای قاچاق اعلام کرد و گفت: ما باید با قاچاق سازمان یافته مبارزه کنیم نه با مراودات مرزنشینان با کشورهای همسایه.

فرمانده انتظامی خوزستان در پایان از رسانه‌ها خواست که ۲۲ دستگاه مسئول مرتبط با مبارزه با کالای قاچاق را به میدان بیاورند و درباره اقدامات آنها در این زمینه نیز به مردم اطلاع رسانی کنند.

https://hoorkhabar.ir/627704کپی شد!
165