میزبانی شوش از ۷۸ شهید تازه تفحص شده

هورنیوز – رضا نجاتی در نشست هماهنگی ستاد استقبال از ۷۸ شهید تازه تفحص شده اظهارکرد: بر اساس درخواست‌های مردم شهرستان و با هماهنگی‌های صورت گرفته با ستاد قرارگاه کمیته‌ی جستجوی مفقودین مقرر شد شهرستان شوش میزبان تعدادی از شهدای گرانقدر باشد.

وی با تاکید بر این‌که مراسم تشییع این شهدای گلگون کفن باید با شکوه زایدالوصفی برگزار شود، افزود: با توجه به همزمانی ورود پیکر شهدا با ایام ماه محرم باید فضای تاثیرگذار معنوی در شهر ایجاد و حال و هوای شهرستان به سمت فرهنگ ایثار و شهادت سوق داده شود.

نجاتی از بسیج تمام امکانات در جهت استقبال از این شهیدان سرافراز خبرداد و گفت: کمیته‌های انتظامی، ترافیکی، اطلاع رسانی و تبلیغات و همچنین کمیته‌ی پشتیبانی در این خصوص تشکیل شده است.

فرماندار شهرستان شوش خواستار حضور همه‌ی اقشار مردم شهید پرور شهرستان، خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و به‌خصوص هیئت‌های مذهبی برای استقبال و تشییع پیکر شهدای گرانقدر شد.

همچنین سرهنگ حسین عشقی مسئول ستاد قرارگاه کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در مورد نحوه تفحص ۷۸ شهید دفاع مقدس گفت: تفحص این شهدا حاصل تلاش نیروهای کمیته جستجوی مفقودین در یک‌ماه گذشته بوده است.

وی در مورد مناطقی که این شهدا تفحص شده‌اند، افزود: پنج منطقه‌ی غرب اروند، جزیره امل‌الرصاص، مجنون، شرق دجله و زبیدات با تلاش نیروهای کمیته مفقودین تفحص شد و توانستیم در این پنج منطقه ۷۸ شهید شناسایی کنیم.

مسئول ستاد قرارگاه کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح یادآورشد: هویت شهدا هنوز مشخص نشده است و در آینده نزدیک با بررسی‌های مختلف مشخص می‌شود که چه تعداد از این شهدا مفقود و گمنام هستند.

گفتنی است پیکر مطهر ۷۸ شهید تازه تفحص شده روز سه شنبه سیزدهم مهرماه مصادف با دوم محرم، ساعت ۱۷ از مقابل فرماندهی ناحیه‌ی مقاومت بسیج شهرستان شوش تا حرم حضرت دانیال نبی (ع) تشیع خواهد شد.

https://hoorkhabar.ir/627623کپی شد!
109