حذف افراد علمی قابل قبول نیست!

به گزارش هورنیوز: برخوردهای حذفی در هر فعالیتی مذموم است؛ اما اینکه دو استاد دانشگاه به صرف اینکه رقیب انتخاباتی یک نماینده بودند و یا جز لیست امید این شایسته تامل است! جا دارد استاندار و هیات امنای دانشگاه آزاد کشور در این مسئله ورود کنند و با خاطیان برخورد نمایند.

از این رو جمعی از اساتید دانشگاهای خوزستان در حمایت از دکتر هاشم خنفری نامه ای به نمایندگان اهواز ارسال کردند.

در متن این نامه آمده است:

آقایان ساری، یوسفی و الباجی

 

با سلام

حتماً خبر حذف کلاسهای تدریس دکتر هاشم خنفری و همسرشان خانم دکتر معصومه خنفری از تدریس در دانشگاه آزاد شادگان را شنیدید، و تنها جرم این دو شخصیت علمی استان فقط در لیست امید بودنِ دکتر هاشم خنفری، رقیب انتخاباتی نماینده فعلی شادگان در انتخابات اخیر است، و محروم کردن دانشجویان از کسب علم از این دو بزرگوار نه پذیرفتنی است نه بخشودنی!!

برخورد این چنینی آن هم در دولت اعتدال و بزرگتر از آن از دانشگاه آزاد مایه شرمساری و تامل است.

آیا به صرف اینکه شخصی در لیست اعتدال باشد و رقیب انتخاباتی باید چنین برخورد حذفی با آن صورت گیرد؟ کدام قاعده اسلامی چنین اجازه ای به متولین دانشگاه آزاد داده میشود که این نوع برخوردهای حذفی انجام دهند؟

وزارت علوم که متولی اداره دانشگاه های کشور است باید پاسخگو این برخورد حذفی باشد و سکوت در این خصوص نه فقط جایز نیست بلکه قطعاً باید ترتیباتی صورت گیرد که در جای دیگری از کشور شاهد این نوع رفتارهای غیر مدنی نباشیم و مجلس بعنوان قانونگذار باید با تصویب قوانینی باز دارنده حامی قشر فرهیختگان کشور شود.

امروز اگر دکتر هاشم خنفری حذف شود فردا خود شما را نیز حذف خواهند کرد. ایستادگی در برابر این نوع رفتارهای غیر اخلاقی و غیر اسلامی درخواست خیل عظیمی از اساتید و همکاران این دو بزرگوار است، لذا درخواست می شود در اولین فرصت جلسات علنی مجلس شورای اسلامی به وزیر علوم تذکر کتبی داده شده و خواستار اعاده حیثیت به این دو بزرگوار را داریم و هرگونه اهمال در این خصوص از این شما بزرگواران نماینده پذیرفتنی نمی باشد.

 

https://hoorkhabar.ir/626177کپی شد!
53