صنایع استان به مسئولیت‌های اجتماعی خود عمل کنند

هورنیوز – دکتر علی ساری در نشست هم‌اندیشی با فعالان سیاسی و نمایندگان تشکل‌ها و احزاب اصلاح طلب که در اهواز برگزار شد، با اشاره به لزوم کارگیری نیروهای کارآمد در دولت اظهار کرد:هنر ما بر خلاف جناح رقیب این است که به دنبال حذف کسی نیستیم، ما خواستار حذف دوستان اصولگرا از رده‌های مدیریتی نیستیم اما انتظار داریم که مدیران کارآمد اصلاح طلب که سال‌ها حذف شدند مورد حمایت قرار گیرند و دوباره به صحنه بازگردند.

وی افزود: در این خصوص ما تعارفی نداریم و تذکرات خود را می‌دهیم، البته برای بنده تغییر شخص مدیر مهم نیست بلکه خروجی باید اصلاح شود.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که مدیران باید تلاش کنند که خروجی آن‌ها اصلاح شود، تصریح کرد:زمانی که مدیری به دنبال اصلاح امور نیست و در صدد نتیجه و خروجی مدیریتی مطلوب نباشد، با او تعارفی نخواهیم داشت. حتی اگر بین ما دوستی باشد، دوستی را در جای خود قرار می‌دهیم، زیرا مردم را بیشتر دوست داریم.

ساری ادامه داد: این موضوع را در وسط راه رها نمی‌کنیم و شایسته‌سالاری در مدیریت برای بهبود وضعیت مردم را همیشه دنبال می‌کنیم.البته در تعیین یک مدیر عوامل مختلف وجود دارد.

نماینده اهواز با اشاره به قراردادهای نفتی و وزیر نفت به استان گفت:در تعامل خود با دولت و وزارت نفت برخی مسایل واتفاقات پیش آمده در انتخابات کمیسیون های مجلس را وارد نکردم. در قراردادهای نفتی، به دلیل منافع مردم از خود گذر کردم و از قراردادهای نفتی حمایت کردم. در قراردادهای نفتی،ایرادهای فنی وجود دارد اما در کل به سود کشور و به ویژه خوزستان است.

ساری اضافه کرد: در سفر وزیر نفت به اهواز به دلیل جلسه تلفیق بودجه در مجلس حضور پیدا نکردم اما از نمایندگان درخواست کردم که به جای مطرح کردن مطالبات هر شهرستان به صورت جداگانه، طرح ‘معین شدن وزارت نفت برای خوزستان’ درخواست شود که نمایندگان استان و استاندار در این سفر پیگیری‌های قابل تقدیری انجام دادند و وزارت نفت، وزارت معین استان شد.

وی با تاکید بر همگرایی خوبی بین نمایندگان اهواز وجود دارد،اظهار کرد:همکاری بسیار خوب و شایسته‌ای بین نمایندگان اهواز وجود دارد وجای هیچ نگرانی نیست.همگرایی با آقایان یوسفی و الباجی در بالاترین سطح است و ما با هم هستیم.

نماینده اهواز عنوان کرد:به طور نمونه در انتخابات نظام پزشکی در مجلس،دکتر یوسفی در جلسه حضور نداشت و بنده برگه‌های رای دکتر یوسفی را جمع آوری کردم تا ایشان انتخاب شود، زیرا هدف ما این بود حتما دکتر یوسفی انتخاب شود و در این خصوص همکاری هدفمندی در مجلس داریم.

 

چرا بودجه استان باید به مرکز بازگردد؟

ساری با اشاره به برگشت بودجه استان گفت:در بازگشت بودجه استان فاجعه بزرگی وجود دارد.چرا باید خوزستان در برگشت بودجه در کشور رتبه اول را داشته باشد؟استان در کشور سنبل بازگشت بودجه شده است.

وی ادامه داد:اسناد برگشت بودجه استان را از آرشیو مجلس دریافت کرده‌ایم،این موضوع را از آقای حاجتی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان پیگیری خواهیم کرد و باید مشخص که چرا چنین چیزی در استان رخ می‌دهد. برگشت بودجه اصلا قابل قبول نیست.انتظار داریم که استاندار و آقای حاجتی این موضوع را پیگیری کنند و ما نیز این امر را تا آخر دنبال خواهیم کرد و مساله‌ای نیست که بتوان از آن گذر کرد.

 

تلاش در جهت بهبود وضعیت آب اهواز

نماینده اهواز با اشاره به پروژه احداث تصفیه خانه شرق اهواز گفت:این تصفیه خانه که می‌تواند در بهبود آب اهواز بسیار تاثیرگذار باشد اما سال‌ها است به دلیل عدم اختصاص اعتبارات، این پروژه نیمه تمام است.

وی با اشاره به این‌که پروژه احداث تصفیه خانه شرق اهواز را از وزیر نیرو دنبال کردیم،افزود:وزیر نیرو طی سه نامه به سازمان آب و برق خوزستان دستور داده بود که از محل درآمد فروش برق به کشور عراق، اعتبارات تکمیل تصفیه خانه شرق اهواز را تامین کند اما در سازمان آب و برق خوزستان این دستوراجرا نشده بود.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اکنون وبا پیگیری نمایندگان،استاندار خوزستان و تاکید وزیر نیرو، اعتبارات تکمیل تصفیه خانه شرق اهواز از محل فروش برق تامین خواهد شد.

ساری عنوان کرد:برخی رویکردها در سازمان آب و برق باید اصلاح شود.در خصوص توسعه در استان مسایل بسیار مهمی وجود دارد و باید توجه جدی به آن‌ها شود.

 

فراکسیون امید در مجلس منسجم است

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی با اشاره اتفاقات رخ داده در مجلس و عملکرد فراکسیون امید گفت:نمایندگان مجلس برخورد بسیار شدیدی با آن نماینده که رفتاری نامناسب با خبرنگاران انجام داده بود،داشتند و هیات رییسه فراکسیون امید نیز اقدامات لازم را انجام دادند.

ساری ادامه داد:همچنین در خصوص آقای مطهری، فراکسیون امید عملکرد خوبی داشت و مساله دنبال شد و خروجی این اقدامات به نفع فراکسیون امید بود.موضوع دفاع از شخص آقای دکتر مطهری نیست بلکه شکست این فضا بود که به هیچ کسی اجازه اظهارنظر نمی‌دهد.

وی گفت: ما نیز اتفاقات تلخ گذشته را فراموش نکنیم به یاد داشته باشیم که در شیراز چه اتفاقات تلخی رخ داد.اکنون وضعیت مجلس بهتر شده است و فراکسیون امید نیز منسجم‌تر و قوی‌تر شده است.

دولت روحانی فضای خوبی برای گفت‌وگو ایجاد کرده است

نماینده اهواز با بیان این‌که دولت تدبیر و امید تلاش‌های بسیاری در جهت برطرف کردن مشکلات کشور انجام داده است، گفت:دولت دکتر روحانی فضای خوبی برای گفت‌وگو،امنیت و عمل ایجاد کرده است و این قابل قدرانی است.

وی افزود:از یاد نبریم که در دولت سابق چه گذشت.اکنون دولت روحانی فضا را برای گفت‌وگو مهیا کرده است و باید برای برطرف کردن مشکلات کشور بیشتر تلاش کرد.

مدیران استان از اداره اطلاعات مایه نگذارند

ساری با اشاره به این که عملکرد وزارت اطلاعات در خوزستان قابل تقدیر است، ادامه داد:اداره اطلاعات استان بیشترین همکاری را با نمایندگان دارد و به روشنی و به خوبی در کنار ما هستند.

وی گفت: اداره کل اطلاعات خوزستان عملکردی شایسته و قابل تقدیر دارد و این به لطف مدیریت دکتر باقرزاده است که همواره در مسایل مختلف در کنار ما هستند و ارتباط خوب ونزدیکی برقرار است.از سوی دیگر مدیران اجرایی استان نباید از اداره کل اطلاعات مایه بگذارند، اگر مشکلی باشد وزارت اطلاعات خود ورود می کند اما این‌گونه نباشد که مدیران استان در مسایل مختلف از اداره اطلاعات مایه بگذارند.

صنایع استان به مسئولیت‌های اجتماعی خود عمل کنند

وی با اشاره به لزوم توجه صنایع استان به مسئولیت اجتماعی خود،گفت: قابل قبول نیست که صنایع در استان در خصوص مسئولیت‌های اجتماعی، بیان کنند که در برگزاری یک جشن مشارکت داشته‌اند، بلکه صنایع استان حسب وظیفه خود باید اقدامات ماندگار انجام دهند.

نماینده اهواز اظهار کرد :صنایع استان باید در محیط پیرامون خود امکانات آموزشی،درمانی و فرهنگی ایجاد کنند این مسئولیت و وظیفه آن‌ها است. برخی مدیران این صنایع به کارهای کوچک و سطحی اکتفا نکنند. این مساله را در کمیسیون اجتماعی مجلس بشدت در حال پیگیری است و شخصا تاکید جدی بر این مسأله دارم و تمام اعضای کمیسیون اجتماعی نیز همراهی قوی دارند.

چهار سال با شرافت برای من کفایت می‌کند

ساری عنوان کرد: مسایل و مشکلات موجود را اولویت بندی دنبال می‌کنیم و در این خصوص هیچ‌گونه عقب نشینی یا ترددیدی وجود نداردT برای من یک دوره نمایندگی چهار ساله باشرافت کفایت می‌کند.

https://hoorkhabar.ir/626139کپی شد!
70