مشکل جوامع اسلامی رهبری آنهاست/ وضعیت امروز جهان اسلام نشانه جدی نگرفتن مسئله غدیر است

به گزارش هورنیوز ؛ چهارمین همایش بین المللی علمی ولایت صبح امروز با حضور آیت الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در خوزستان، سرلشکر پاسدار محسن رضایی، استاندار خوزستان و جمع کثیری از علما و اساتید داخلی و خارجی در اهواز با برنامه ریزی دفتر نماینده ولی فقیه و پشتیبانی شهرداری اهواز برگزار شد.

 

متفخریم که شیعه علی (ع) هستیم

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در این همایش ضمن تبریک عید غدیر و هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: امیداورم که این همایش پاسخگوی شبهات مغرضانه افراد نادان در زمینه ولایت حضرت علی (ع) باشد و بتوان با تاکید بر آیات قرآن کریم و روایات، از حق آن امام همام دفاع کرد.

وی با بیان اینکه ما مفتخریم که شیعه حضرت علی (ع) هستیم، افزود: مصادف بودن برگزاری این همایش را با هفته دفاع مقدس که هفته ای برای بزرگداشت یاد و خاطره بهترین عزیزان ماست به فال نیک می گیریم.

غلامرضا شریعتی

 

مشکل امروز جوامع اسلامی رهبری آنهاست

در ادامه این همایش، سرلشکر پاسدار محسن رضایی با اشاره به عید غدیرخم، عنوان کرد: وضعیت امروز جهان اسلام نشانه جدی نگرفتن مسئله غدیر است.

وی افزود: امروزه هرکسی اظهار نظری درباره عقب ماندگی جهان اسلام دارد، برخی می گویند که فناوری نیست و برخی دیگر، علت آن را کمبود علم و دانش در جهان اسلامی می دانند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: مشکل امروز جوامع اسلامی رهبری آن است، جهان اسلام همه چیز دارد و اگر نداشته باشد، تاریخ نشان داده است که به سرعت می تواند به دست بیاورد و نمونه آن ایران اسلامی است.

سرلشکر رضایی خاطرنشان کرد: در گذشته اقتدار را از ایران گرفته بودند و با ندادن فشنگ، شاهان ایران را اداره می کردند، اما امروز بُرد موشک های ایران به دو هزار کیلومتر رسیده است.

وی با طرح این سوال که چگونه شد که ایران در این ۳۰ سال به این اقتدار رسیده است، عنوان کرد: مردم به رهبری و امام جامعه اعتماد کردند و توانستند اقتدار از بین رفته خود را بازپس بگیرند.

محسن رضایی در ادامه گفت: نه تنها جامعه اسلامی، بلکه تمام جوامع ولایت دارند، با این تفاوت که اگر ولایت الهی باشد جامعه را از ظلمت به نور و اگر شیطانی باشد، از نور به ظلمت هدایت می کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: اگر در جوامع اسلامی ولایت الهی نباشد، قطعاً ولایت شیطانی خواهد بود.

محسن رضایی

سرلشکر پاسدار رضایی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: یکی از مهمترین ویژگی های ولایت، مردمی بودن است و نمونه آن انفاق کردن امام علی (ع) حتی درحالت رکوع است.

وی با بیان اینکه اگر با ولایت الهی باشیم، پیروز خواهیم شد، گفت: ولایت ریسمانی زنده از منشاء الهی به آن اداره کننده صالح جامعه است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تشریح تحرکات منطقه، عنوان کرد: اردوغان در ابتدای کار خود مواضع مثبتی در برابر فلسطین داشت و حتی برای کمک به غزه کشتی فرستاد، با بشار اسد هم در سوریه دست داد اما به یکباره همه چیز عوض شد و ترکیه با روسیه ضدیت پیدا کرد، در ادامه نیز اردوغان از روس ها عذرخواهی کرد.

رضایی افزود: این تحرکات نشان از نوسانات فراوان در رهبری یک جامعه دارد.

سرلشکر محسن رضایی در ادامه با اشاره به جنایات آل سعود، اظهار کرد: عربستان با پول بیت المال مردم مسلمان یمن را بمباران می کند، البته یه عقیده بنده سعودی ها مشکل روانی دارند و پیشنهاد می کنم که روانشناسان ایرانی از طریق قیافه آنها، آنان را روانکاوی کنند زیرا هیچ ثباتی ندارند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: ما نمی گوییم که همه جهان اسلام شیعه شوند اما بیایید در مدیریت جهان اسلام مشورت کنیم.

وی عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران نخستین کشوری بود که از فلسطین دفاع کرده است و هرجا جامعه اسلامی مشکل پیدا کرده ما سینه سپر کرده ایم.

محسن رضایی در ادامه سخنان خود گفت: چرا جریانات اسلامی غیر از ایران مانند طالبان، جبهه نجات الجزایر، القاعده و داعش موفق نمی شود، دلیل آن می تواند این باشد که نصرت الهی شامل حال آنها نمی شود.

همایش ولایت در اهواز

وی با بیان اینکه نخستین ویژگی جامعه اسلامی، مردمداری است، افزود: در جوامع اسلامی چه مقدار به مردم توجه شده است؟ آیا این نشانه آن نیست که در بسیاری از جوامع اسلامی، ولایت الهی وجود ندارد؟

رضایی در ادامه خاطرنشان کرد: امیدوارم این همایش ها باعث شود تا به دور از تعصبات جاهلانه، جوامع اسلامی با گفتگو به یکدیگر نزدیک شوند نه با انفجار و درگیری.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: پاسداران و علما نباید سکوت کنند و اگر کسی با گفتن الله اکبر، آبروی اسلام را در جهان ببرد باید گریبان او را گرفت.

همایش ولایت در اهواز

_pms0704

همایش علمی ولایت

_pms0436

_pms0476

_pms0459

ملاجلیل

 

https://hoorkhabar.ir/625411کپی شد!
142
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.