برگزاری ۱۲۰۰ برنامه در هفته بزرگداشت دفاع مقدس/عدم آشنایی فرزندان با فرماندهان جنگ جای تأسف دارد

به گزارش هورنیوز ؛ سرهنگ عبدالناصر ندایعلی معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن اجتماعات فجر برگزار شد با اشاره به اینکه بازسازی واقعه غدیر به عنوان پیشواز برنامه های هفته دفاع مقدس خواهد بود، اظهار کرد: حمله و تجاوز رژیم عراق بر اساس طرح وزارت امور خارجه انگلیس بود.

وی با بیان اینکه عراق حملات خود را در هزار و ۶۰۰ کیلومتر از مرزهای مشترک با ایران آغاز کرد، افزود: عراق برنامه ریزی کرده بود  ظرف مدت کوتاهی استان خوزستان را با نام جمهوری خوزستان جدا و پس از یکسال به عراق اضافه کند.

سرهنگ ندایعلی با اشاره به اینکه عراق از ۵ محور تهاجمات خود را آغاز کرد، گفت: رژیم بعث عراق با برنامه ای حساب شده حملات خود را آغاز کرد اما به سه نکته اساسی فکر نکرده بود.

وی ادامه داد: روحیه انقلابی مردم ایران، رهبری حضرت امام خمینی (ره) و حضور به موقع نیروهای مردمی سه عاملی بود که باعث پیروزی ایران در دفاع مقدس شد.

_pms0281

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان به رشادت های مردم شهرهای خوزستان مانند هویزه، سوسنگرد، خرمشهر و آبادان اشاره کرد و توضیح داد: رژیم عراق به دنبال یک جنگ سریع بود و اصلا تصور نمی کرد با یک جنگ فرسایشی رو به رو شود.

وی فلسفه نامگذاری دفاع مقدس را اینطور تشریح کرد: ما آغاز کننده جنگ نبودیم و از سوی عراق بر ما تحمیل شد از همین رو آن را دفاع مقدس می نامیم.

سرهنگ ندایعلی گفت: طبق بررسی های انجام شده در ۱۴۰ جنگ گذشته ایران با کشورهای مهاجم، هربار پادشاهان امتیازی داده اند و دفاع مقدس تنها جنگی بود که حتی ذره ای باج به کشور مقابل داده نشد.

وی تصریح کرد: خسارات فراوانی به نیروی انسانی، منابع مالی و زیرساخت های استان وارد شد اما به گفته امام خمینی(ره) این جنگ باعث شد تا دوست و دشمن خود را بشناسیم.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان یادآور شد: اگر امروز غرب حاضر به مذاکره با ایران است از برکت دستاوردهای رزمندگان در دوران دفاع مقدس است.

وی آشنایی فرزندان با مقوله دفاع مقدس را یکی از ضرورت ها دانست و اظهار کرد: واقعا جای تأسف است که فرزندان خوزستانی شهدایی مانند بقایی، دقایقی، علم الهدی و هاشمی را نمی شناسند.

سرهنگ ندایعلی با اشاره به اینکه مردم باید رزمندگان داخل و خارج کشور افتخار کنند، گفت: در هفته دفاع مقدس بالغ بر هزار و ۲۰۰برنامه در سطح بسیج دانشجویی، اصناف، دانش آموزی و اقشار مختلف برگزار خواهد شد.

_pms0209

وی با بیان اینکه امسال ارتش میزبان برگزاری برنامه های دفاع مقدس است، اظهار کرد: برنامه های گرامیداشت هفته دفاع مقدس با شعار ” ما آماده ایم” و رژه نیروهای مسلح آغاز می شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان در تشریح برنامه های این هفته تأکید کرد: تجلیل از شهیدان و ایثارگران، غبار روبی مزار شهداء در سراسر استان، حضور پرشور در نماز جمعه، پرداختن به نقش جوانان در عرصه دانش پژوهی و فناوری، پرداختن به نقش اقتصاد مقاومتی با نگاه به پشتیبانی مردمی، بزرگداشت شکست حصر آبادان، تبیین نقش انقلاب و بسیاری برنامه های دیگر در این هفته برگزار خواهد شد.

 

https://hoorkhabar.ir/624777کپی شد!
66
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.