اقشار ضعیف جامعه باید مانند سایر اقشار آموزش های مهارتی ببینند

به گزارش هورنیوز – عبدالنبی سواعدی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان در بازدید از پایگاه آموزش مهارت اقشار آسیب‌پذیر تحت پوشش کمیته امداد وابسته به فنی و حرفه‌ای اهواز اظهار کرد: آموزش‌های مهارتی سهم بسزایی در توسعه اشتغال جوانان فاقد مهارت دارد.

وی با اشاره به اینکه آموزش و ارتقای توانمندی اقشار آسیب‌پذیر امکان دسترسی به فرصت‌های شغلی مناسب را فراهم می‌کند، افزود: باید بخشی از تجهیزات آموزشی و مواد مصرفی در اختیار پایگاه آموزش مهارت اقشار آسیب‌پذیر قرار گیرد تا مهارت‌آموزی به شکل مطلوب‌تر و بر اساس استاندارد ارائه شود.

سواعدی با بیان اینکه افراد تحت پوشش کمیته امداد، اقشار آسیب‌پذیر هستند، تصریح کرد: مردم ساکن در مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته باید مانند سایر اقشارجامعه از آموزش مهارتی برخوردار شوند.

وی خاطر نشان کرد: آموزش‌های مهارتی سهم بسزایی در توسعه اشتغال جوانان فاقد مهارت دارد از سویی دیگر اشتغال یکی از مؤثرترین راهکارهای کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان در پایان  با اشاره به اینکه رسالت فنی و حرفه‌ای در مسیر محرومیت‌زدایی از مناطق محروم استان است، یادآور شد: آموزش فنی و حرفه‌ای اقدامی مناسب برای مهارت‌آموزی جوانان متناسب با شرایط آن مناطق برای رسیدن به اشتغال پایدار است.

 

 

 

 

 

https://hoorkhabar.ir/624675کپی شد!
40