نباید به امور شهری طمع داشت/ تنها ۱۵ میلیارد تومان برای مقابله با ریزگردها اختصاص یافته است

به گزارش هورنیوز – غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه سهمیه هر استان در اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی براساس سازوکارهایی متفاوت است، اظهار کرد: کمیته ستاد تسهیل شرایطی را فراهم کرده تا کارگاه هایی که توجیه اقتصادی دارند بتوانند از این مزایا استفاده کنند.

وی ادامه داد: بانک ها به اشخاصی که بدهی معوقه و یا چک برگشتی دارند تسهیلات پرداخت نمی کنند از همین رو در ابتدا با اجرای این طرح مخالفت می کردند اما با جلساتی که گرفته شد توجیه شدند. ضمن آنکه در چندین مورد متقاضیان پس از تقاضا، از دریافت وام خودداری کردند.

شریعتی در پاسخ به سؤالی پیرامون تأخیرهای طولانی مدت در ساخت پروژه های شهرداری تصریح کرد: در اصل متولی امور شورای شهر و شهرداری مردم هستند از همین رو باید اجازه داد تا شورا به تکامل برسد.

photo_2016-09-18_20-13-54

وی با اشاره به اینکه نباید به امور شهری طمع داشت، افزود: جلساتی با شهردار داشتیم وقرار شد از پروژه های شهری بازدید و اگر مشکل اعتباری وجود داشت از سایر محل ها بودجه درنظر گرفته شود.

استاندار خوزستان در ادامه به تغییر مدیران ستادی هم اشاره و گفت: اگرچه مخالف عدم تغییر نیستم اما باید پذیرفت که تمام مشکلات با تغییر مدیران حل نمی شود.

وی درخصوص طولانی شدن ساخت متروی اهواز هم توضیح داد: علت این تأخیر هرچه که بوده اما مشخص است تلاشی برای اتمام فاز نخست آن وجود نداشته است زیرا کلانشهرهایی مانند مشهد و شیراز با فروش اوراق قرضه به مبلغ۵۰۰ میلیارد تومان فاز نخست را تمام کرده اند و حتی مشهد در مرحله فروش مرحله دوم اوراق قرضه است.

شریعتی افزود: شهرداری اهواز تنها ۸۴ میلیارد تومان برای متروی اهواز هزینه کرده است. در جلساتی که با شهردار داشتیم قرار شد تصمیماتی برای پیشبرد پروژه گرفته شود.

وی سیاست های استان در بحث انتقال آب را تابع سیاست دولت دانست و با انتقاد از برخی اظهارنظرها بیان کرد: دولت منتخب مردم است و در هر تصمیمی منافع خوزستان را هم در نظر می گیرد. طبق دستور رئیس جمهور آب تنها برای شرب منتقل می شود.

photo_2016-09-18_20-13-37

استاندار با اشاره به اینکه بیش از ۳۸۰ میلیون متر مکعب آب از سرشاخه منتقل می شود، افزود: با اجرای کامل طرح ۵۵۰هزار هکتاری آب کارون حفظ خواهد شد.

وی در بخشی دیگر از جلسه به تلفات و حوادث جاده ای پرداخت و توضیح داد: در این خصوص باید آمارها را باتوجه به کل حوادث جاده ای بررسی کرد از همین رو نیازمند آمار دقیق از وضعیت استان هستیم.

شریعتی افزود:در چندین جلسه مطرح شد که صنایع فولاد باید به سمت جابجایی مواد مورد نیاز خود با خطوط ریلی برود اما اگر این شیوه را پرهزینه می داند باید در قبال افزایش ترافیک و حوادث جاده ای، پلیس راه استان را تقویت کند.

وی ادامه داد: جاده چذابه به عنوان طریق الحسین از اهمیت معنوی خاصی برخوردار است ضمن آنکه در مبادلات مرزی به سمت عراق هم اهمیت دارد از همین رو امسال بخشی از آن که به علت وجود مین بسته بود بازگشایی و تا سال آینده ۶۰درصد باقی مانده آن نیز چهار بانده می شود.

استاندار خوزستان درخصوص مسکن مهر هم یادآور شد: اگرچه دولت مخالف این نوع ارائه مسکن است اما طبق گفته رهبری درحال حاضر چشم امید میلیون ها نفر به این مسکن ها است ضمن آنکه برای بازگشت سرمایه نیز ضروری است تا هرچه سریعتر این منازل تکمیل شوند.

وی با بیان اینکه به دستور ریاست جمهوری از این به بعد تمام پروژه های عمرانی باید پیوست زیست محیطی داشته باشند، گفت: تالاب هورالعظیم به طور کامل خشک شده بود اما با اقدامات صورت گرفته هم اکنون حدود ۶۰درصد آن آبگیری شده است.

شریعتی به کاهش بودجه مقابله با ریزگردها نیز اشاره کرد و افزود: امسال ۱۵ میلیارد تومان به این مبحث اختصاص داده شده از همین رو از سایر منابع به دنبال اعتبار هستیم.

وی گفت: وزارت نفت تاکنون ۶۶ میلیارد تومان در این زمینه هزینه کرده است و آمادگی خود مبنی بر هزینه تا سقف ۱۰۰ میلیارد تومان را هم اعلام کرده است.

استاندار درخصوص رکود حاکم بر استان نیز اظهار کرد: زمانی که کل کشور از رکود خارج شود شرایط استان خوزستان هم بهبود می باید. قرار است ۷۰ هزار میلیارد تومان برای پرداخت بدهی پیمانکاران، انجام پروژه های عمرانی و معوقات بانکی توسط مجلس مصوب شد که در این صورت تغییرات خوبی در استان ایجاد خواهد شد.

photo_2016-09-18_20-13-23

وی با اشاره به اینکه سیستم فاضلاب ۱۶ شهر استان از طریق اوراق قرضه راه اندازی شده، تصریح کرد: برای به مدار آمدن سیستم فاضلاب این شهرها ۲۵۰ میلیارد تومان لازم است که البته این تنها شامل بخشی از نقاط شهرها می شود و تحت پوشش قرار دادن آنها به اعتباری بالغ بر ۴۷۰ میلیارد تومان نیاز دارد.

شریعتی با بیان اینکه مشکلات استان باید مانند منافع آن ملی باشد تأکید کرد:امیدواریم تصفیه خانه شرق اهواز تا پایان سال به بهره برداری برسد که در این صورت روزانه ۱۰۰هزار مترمکعب آب جهت انجام امور کشاورزی و صنعتی بازتولید می شود ضمن آنکه به حفظ محیط زیست نیز کمک خواهد شد.

وی درخصوص تقاضای یکی از خبرنگاران مبنی بر حمایت از خبرنگاران در برابر مدیران استانی بیان کرد: یکی از مدیران از خبرنگاران شکایت کرده بود و از او خواستم که شکایت را پس بگیرد زیرا به شخصه مخالف این نوع برخورد هستم اما برخی از آنها معتقد هستند به شخصیت آنها لطمه وارد شده است و خواستار پیگیری شخصی هستند.

https://hoorkhabar.ir/624488کپی شد!
80
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.