کم‌ بودن تعداد متقاضیان نسبت به واحدهای مسکونی ساخته‌ شده

هورنیوز – رضا فرهاد زاده در جلسه شورای مسکن که شب گذشته، ۲۷ شهریورماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در این زون سعی شده است تا به کمک اعتبارات داخلی شرکت، شبکه‌های آب و برق و فاضلاب را به مرحله افتتاح نزدیک کنیم، به شکلی که برق دارای پیشرفت فیزیکی ۵۵ درصد، شبکه آب ۸۹ درصد و فاضلاب ۸۲ درصد است.

وی افزود: برای آنکه این ۵۷۸ واحد به مرحله بهره‌برداری برسند، ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای آماده‌سازی و ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای محوطه‌سازی نیاز است. همچنین کل آورده متقاضیان در این زمینه ۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان باید باشد که تاکنون ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان آن تأمین شده است.

فرهاد زاده ادامه داد: در مجموع ۵۴۲۲ واحد مسکونی در شیرین‌شهر ساماندهی شده و به طور میانگین دارای پیشرفت فیزیکی ۴۲٫۱۵ درصد هستند.

وی تصریح کرد: شبکه برق در کل سایت مسکن شیرین‌شهر دارای پیشرفت فیزیکی ۸٫۷۱ درصد است. همچنین شبکه آب دارای پیشرفت فیزیکی ۲۸٫۹۸ درصد، شبکه فاضلاب ۷۱٫۸۴ درصد و شبکه گاز صفر درصد است.

فرهاد زاده گفت: هزینه مورد نیاز برای آماده‌سازی تمام این واحدها حدود ۲۵ میلیارد تومان و کل سهم آورده مورد نیاز مردم در مجموع حدود ۱۰۹ میلیارد تومان است.

وی افزود: تعداد ۸۲۳ متقاضی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند که مجموع آورده آن‌ها تاکنون ۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان بوده و تسهیلات بانکی پرداخت‌شده حدود ۸۱ میلیارد تومان است. همچنین حدود ۵۸ میلیارد تومان نیز تسهیلات در سقف قراردادها مورد نیاز است که باید پرداخت شود.

۳۵۰ واحد مسکن آماده سکونت هستند

در ادامه این جلسه سعید رکابی، عضو هیئت مدیره شهر جدید رامین گفت: سایت‌های مسکن این شهر دارای بازارچه، مسکن و مسجد هستند و به کمک منابع داخلی شرکت به طور کامل ساخته شده‌اند.

وی افزود: ۳۵۰ واحد مسکونی در این شهر به صورت کامل آماده سکونت هستند و هیچ مشکلی برای سکونت مردم در این واحدها وجود ندارند.

رکابی تصریح کرد: حدود ۱۳ تا ۱۴ هزار مترمربع از خیابان‌های شهر رامین زیرسازی و آسفالت شده‌اند. همچنین فضای سبز و روشنایی معابر این شهر نیز تکمیل شده است.

وی با اشاره به اینکه مردم آماده آمدن به شهر رامین هستند، خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون حدود یک تا ۱٫۵ میلیارد تومان از منابع داخلی شرکت در بحث زیرساخت‌های این شهر هزینه شده است.

https://hoorkhabar.ir/624375کپی شد!
94