شناسایی ۱۰۰ شرکت جدید برای ورود به بورس اهواز

نیلوفر بحریه مدیر تالار بورس اهواز در گفتگو با خبرنگار هورنیوز اظهار کرد: شرکت های بزرگی در خوزستان داریم که دولتی هستند و در بازار بورس و فرابورسی حضور دارند، پتروشیمی مارون و امیرکبیر جزو ۲۰ نماد بزرگ شرکت فرابورس هستند یعنی شرکت های بزرگ و استانی هستند ولی این تعداد کافی نیست.

وی افزود: همیشه بدنبال این هستیم که با توجه به پتانسیل خوزستان به ویژه در حوزه اقتصادی در شرکت هایی که شناسایی کرده ایم و واقعا شرایط ورود به بازار را دارند، فعالیت داشته باشند.

مدیر تالار بورس اهواز تصریح کرد: طی این سالها همیشه با افزایش تعدد معاملات مواجه بوده ایم ولی اینها دردی از استان دوا نمی کند، اکنون ۱۰۰ شرکت را شناسایی کرده که حتی اگر پنج مورد آنها را با ترغیب و تشویق به بازار ورود کنیم مطمئنا به رشد و توسعه استان خیلی کمک می کند.

بحریه ادامه داد: ارزش کل معاملات سهام طی ۵ ماه نخست سال ۹۵ به یک هزار و ۹۶۵ میلیارد ریال رسید که در مقایسه با دوره مشابه خود در سال قبل ۱۹۵ درصد افزایش داشته است، همچنین از نظر تعداد سهام نیز امسال ۷۸۹ میلیون سهم معامله شد که نسبت به دوره مشابه سال قبل ۱۳۱ درصد افزایش را نشان می دهد.

وی عنوان کرد: یک هزار و ۷۷۸ کد معاملاتی در بورس خوزستان ایجاد شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل این تعداد ۲۳ درصد افزایش داشته است.

مدیر تالار بورس اهواز با بیان اینکه از لحاظ ایجاد کدهای سهامداری در بین ۲۲ تالار منطقه ای به جز تهران، اکنون رتبه ششم را دارا هستیم، اضافه کرد: تعداد شرکت های استانی که در بازار سرمایه بورس و فرابورس پذیرفته شده اند شامل ۱۵ شرکت هستند که ۹ شرکت بورسی هستند و ۶ شرکت دیگر نیز فرابورسی هستند.

بحریه گفت: در بورس موضوعی که همیشه مطرح است تأمین مالی برای شرکت هاست یعنی شرکت برای اینکه بخواهد بزرگ شود باید وارد بازار شود، بورس در این زمینه کمک می کند که این شرکت ها رشد و توسعه پیدا کنند و باعث رشد و شکوفایی اقتصادی منطقه و کشور شوند.

وی با بیان اینکه از سال ۸۳ تنها ۳ کارگزاری داشتیم، افزود: این تعداد در سال ۹۲ به ۱۳ کارگزار و درحال حاضر به ۱۷ شرکت کارگزاری در کل استان افزایش پیدا کرده است.

https://hoorkhabar.ir/624235کپی شد!
82
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.