مشکلات خوزستان مانند ثروت آن، ملی باشد

به گزارش هورنیوز – غلامرضا شریعتی در نشست با اعضای شورای استان که امروزدر سالن اجتماعات استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به اینکه ‌نهاد شورا یکی از پایه‌ها و نهادهای دمکراسی و حق حاکمیت مردم است، اظهار کرد: امیدوارم دولت و حکومت این آمادگی را پیدا کنند که نه تنها در شهرداری بلکه در تمام نهادهای خدمات عمومی، امور به شوراها واگذار شود.

وی با ابراز امیدواری از ایجاد پختگی و جامعیت در کار شوراها، افزود: در کشورهای توسعه‌یافته تمامی فعالیت‌های خدماتی زیر نظر شورا است و حکومت، امور اصلی همچون امنیت، آموزش و سلامت را به عهده دارد.

شریعتی با بیان اینکه باید بار را از دوش دولت برداشت، گفت: هنگامیکه تمام کار بر دوش دولت باشد، به نتیجه مطلوب دست پیدا نمی‌کنیم.

استاندار خوزستان با بیان ضرورت پاسخگو و مسئولیت پذیر بودن شوراها، یادآور شد: باید نهادی وجود داشته باشد که بر نهادهای خدمات‌رسان نظارت کند از همین رو باید به این سمت پیش برویم که متولی آب و‌ برق هم شورا باشد.

وی خطاب به شوراهای استان خاطر نشان کرد: باید در شورای استان مشکلات آب و فاضلاب خوزستان، ‌آموزش و پرورش و بیکاری و دیگر مشکلات مهم استان دنبال و به مدیریت استان در حل این مشکلات کمک شود.

شریعتی در بخشی دیگر از سخنان خود درخصوص مشکلات استان تصریح کرد: : ‌اگر ثروت خوزستان ملی است، باید مشکلات آن نیز ملی باشد دهمانطور که نفت، بنادر، پتروشیمی، صنایع و کشاورزی استان ملی است، باید مشکل فاضلاب خوزستان نیز ملی دیده شود.

 

 

 

https://hoorkhabar.ir/624173کپی شد!
34
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.