در برخی بانک ها تمایلی به پرداخت تسهیلات دیده نمی شود / مسئولان در زمینه شرکت های دانش بنیان آمارسازی نکنند

در برخی بانک ها تمایلی به پرداخت تسهیلات دیده نمی شود

به گزارش هورنیوز – غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان عصر امروز در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی و تسهیل موانع تولید به مانند جلسات گذشته با انتقاد از عدم حضور برخی مدیران عامل بانک‌های استان در جلسات ستاد تسهیل پرداخت و گفت: لازم است در جلسه بعدی از تمام متقاضیان تسهیلات که موفق به اخذ قرارداد شده اند، دعوت شوند.

وی افزود: برخی بانک های عامل نشانه‌هایی از رغبت به پرداخت تسهیلات احیاگر داشته باشند اما ظاهراً برخی بانک ها هیچ تمایلی به پرداخت تسهیلات ندارند.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه ظاهراً برخی بانک‌ها قصد دارند فقط از منابع استان استفاده کرده و هیچ خدماتی به مردم ارائه ندهند، یادآور شد: در صورتی که بانک‌های عامل استان عملکرد مناسبی در پرداخت تسهیلات احیاگر نداشته باشند، به مقامات ذی‌صلاح یعنی معاون اول رئیس‌جمهور، مدیرکل بانک مرکزی و وزیر اقتصاد و دارایی گزارش خواهم داد.

وی با بیان اینکه خوزستان رتبه پنجم یا ششم در میزان سپرده گذاری را دارد اما در پرداخت تسهیلات بانکی در جایگاه سی‌ام کشور است ،خاطر نشان کرد: در صورتی که بانک‌های عامل استان عملکرد مناسبی در پرداخت تسهیلات احیاگر نداشته باشند، به مقامات ذی‌صلاح یعنی معاون اول رئیس‌جمهور، مدیرکل بانک مرکزی و وزیر اقتصاد و دارایی گزارش خواهم داد.

شریعتی با اشاره به اینکه بانک ها در بُعد مالی بخشنامه تأمین مالی واحدهای کوچک و متوسط را می‌بیند اما دولت مسائل امنیتی، اجتماعی، اقتصادی را در بخشنامه قرار داده، گفت: جزیره‌ای نگاه کردن مسئله‌ای را حل نمی‌کند، اگر رکود در کشور طولانی‌تر شود، گریبانگیر بانک‌ها را نیز خواهد گرفت.

وی با انتقاد از جایگاه پارک علم و فناوری خوزستان در کشور، خاطر نشان کرد: که برخی استان ها مانند استان فارس که بودجه پارک آن ها هم اندازه بودجه ما در این خصوص است، از ما جلوتر هستند و این وضعیت شایسته خوزستان نیست.

مسئولان در زمینه شرکت های دانش بنیان آمارسازی نکنند

در بخشی دیگر از جلسه، امید حاجتی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خوزستان با بیان اینکه سهم شرکت های دانش بنیان در اقتصاد ملی و پس از آن در اقتصاد استان باید مشخص شود، اظهار کرد: مسئولان در زمینه شرکت های دانش بنیان آمارسازی نکنند.

وی با اشاره به اینکه در زمینه تولید ناخالص ملی در رتبه دوم کشور قرار گرفته ایم، افزود: بخش اعظم فعالیت شرکت های دانش بنیان در بخش نفت و صنایع وابسته است. این مسئله برای استان یک مزیت محسوب می شود و باید از شرکت های فعال در این خصوص حمایت کرد.

حاجتی یادآور شد: همه دستگاه های اجرایی در استان به ویژه بیمه باید هم جهت با تسهیل بانک مرکزی سیاستگذاری در جهت روان سازی عمومی داشته باشند. بر اساس مشکلاتی که بانکها و ذی النفعان اعلام می کنند باید مشکلات بررسی شود تا مشخص شود چگونه می توان  سیاستگذاری مناسب در راستای تسهیل این روند داشته باشیم.

 

 

https://hoorkhabar.ir/621874کپی شد!
118
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.