جلسه ساماندهی وضعیت آب شیرین کن های اهواز برگزار شد

هورنیوز – جلسه ساماندهی وضعیت آب شیرین کن ها  و خودروهای سیار توزیع کننده آب در کلان شهر اهواز با حضور روسا، نمایندگان وکارشناسان فرمانداری ، آبفا ، آبفار ، معاونت بهداشتی ، پلیس راهور ، سازمان صنعت و معدن ،اتحادیه تاسیسات مکانیکی ، مراکز بهداشت  شرق و غرب اهواز، حمیدیه ،باوی و کارون در دفتر ریاست مرکز بهداشت غرب اهواز برگزار گردید.

در این نشست، مهرداد شریفی رئیس مرکز بهداشت غرب  اهواز ضمن تقدیر و تشکر از حضور اعضا، ضمن بیان اهمیت آب سالم و پیشگیری از بیماریهای منتقله از آب و غذا، بر نگاه به گذشته ، مشاهده دقیق وضعیت موجود و بر اساس آن ، برنامه ریزی برای آینده تاکید کرد.

وی ادامه داد : در حال حاضر ، با وجود  خودروهایی که بدون رعایت مسایل بهداشتی با مراجعه به درب منازل اقدام به فروش آب می کنند  ، توزیع آب در شهر اهواز نگران کننده و نیازمند عزم جدی مسوولین برای ساماندهی است. رییس مرکز بهداشت غرب اهواز افزود:  باید به شهروندان در مورد خطر مصرف این آب و  آبهای بسته بندی فاقد مشخصات ومنبع توزیع مشخص، آگاهی و هشدار داد.  شریفی همچنین خاطر نشان کرد: با افزایش کیفیت آب مصرفی،  می توان آب شیرین کن ها را حذف کرد. وی، لزوم فرهنگ سازی و اطلاع رسانی گسترده عمومی را در مورد اهمیت سلامت آب ، مشخصات آب آشامیدنی سالم و  آب شیرین کن ها با استفاده از رسانه ها بویژه صدا و سیما، یادآوری کرد و برنامه ریزی جهت تغییر ساختار در سیستم های آب شیرین کن صنعتی و خانگی و اسمزمعکوس ( RO  ) به نانو فیلترهای انتخابگر اجرایی  را با همکاری دستگاه های ذیربط ، گامی موثر در جهت بهبود وضعیت موجود دانست.

سپس هریک از اعضای جلسه به بیان دیدگاههای خود در مورد ساماندهی مشکل پرداختند و پس از بحث و تبادل نظر کارشناسی، موارد زیر به تصویب رسید:

۱٫ بازدید مشترک از مراکز RO ثابت و خودروهای سیار تحت پوشش با حضورر نمایندگان :بهداشت ، پلیس راهور ، اتحادیه تاسیسات مکانیکی ، آبفا و آبفار  از دو روز پس از جلسه، اجرایی گردد .

۲٫ برنامه زمانبندی بازدید از مراکز RO و خودروهای تحت پوشش آنها ( موضوع بند ۱ مصوبات) توسط مراکز بهداشت  به ارگانهای عضو ابلاغ گردد.

۳ .کلیه مراکز RO ، خودرو اختصاصی خود را معرفی نمایند در غیر اینصورت اتحادیه نسبت به اخذ تعهد ثبتی و ملزم شدن آنها به نصب دوربین مداربسته اقدام کنند ( گزارش پیشرفت فعالیتها ظرف ۱۰ روز ارائه  گردد)

۴٫ کلیه خودروهای سیار، کارتی را در اختیار داشته باشند که زمان و ساعت آبگیری و همچنین مهر ومشخصات سامانه ثابت آب شیرین کن روی آن درج شود .

۵٫ شرکت آبفا و آبفار در مورد استعلام انجام شده از اتحادیه تاسیسات مکانیکی در مورد دریافت حق انشعاب کارگاهی از مراکز RO به مبلغ سه میلیون تومان اقدام کند و در صورت امکان تسهیلات بصورت اقساطی برای واجدان شرایط در نظر گیرد.

https://hoorkhabar.ir/621190کپی شد!
134