برای تکیه بر کرسی ریاست شورا نباید کسی را تخریب کرد/ آقایان از تخلف صحبت می کنند، بعد به دلجویی شهردار می پردازند!

غلامرضا سبزعلی عضو شورای شهر اهواز در گفتگو با خبرنگار هورنیوز درخصوص عملکرد شورای چهارم اظهار کرد: باتوجه به وضعیت مالی کشور که روی تمام شهرداری ها تأثیر سوء داشته اقدامات خوبی مانند احداث پل، فرهنگسرا، شهرداری مناطق، زمین های ورزشی و سایر پروژه ها صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه شهرداری اهواز به نسبت سایر کلانشهرها با مشکلات مالی بیشتری مواجه است، افزود: عمده درآمد شهرداری از طریق ساخت و سازهای شهر و ارزش افزوده به دست می آید و در شرایطی که بازار مسکن و ساختمان سازی راکد است قطعاً درآمدهای شهردای هم کاهش می یابد.

سبزعلی با بیان اینکه شهرداری را به سختی سرپا نگه داشتیم، یادآور شد: نمی توان گفت که به طور صد درصد از عملکرد شهرداری راضی هستیم اما باتوجه به امکانات موجود و محدودیت های مالی به اعتقاد من نتیجه خوبی حاصل شده است.

وی با اشاره به اینکه برخی به هر دلیل به دنبال بهانه برای تخریب شهرداری هستند، گفت: درحال حاضر یکی از ایرادات ما به شهرداری ایسنت که باید روند ساخت فرهنگسراهای سطح شهر را تسریع ببخشد اما در کل کارهای عمرانی که در این شورا انجام شد در تمام شوراهای پیش بی سابقه بوده است.

عضو شورای شهر اهواز درخصوص سه هیئت رئیسه پیش نیز یادآور شد: نظر هیئت رئیسه شورای شهر، تجمیع یافته نظر تمام اعضاء است و اینطور نیست که با نظر خود به تنهایی ابلاغ، دستور و یا نامه ای ارسال کند.

وی ادامه داد: باتوجه به حضور اقوام و احزاب سیاسی گوناگون در شورای شهر به عقیده من هیئت رئیسه به ویژه رئیس شورا با صعه صدر به خوبی توانست جو آرام را در شورا حاکم کند. نمی گویم شخص قوی تر از آقای علاسوند در شورا وجود ندارد اما کسی جزء ایشان و یک شخص دیگر کاندید نشد.

سبزعلی با بیان اینکه نقص ها و نقدهایی هم وجود دارد، خاطر نشان کرد: درحال حاضر تنها دو کاندید برای ریاست شورا وجود دارند و با تمام احترامی که برای آقای شیرمری قائلم اما به نظرم قطع به یقین آقای علاسوند به مراتب و از هر لحاظ ارجح تر هستند.

وی درخصوص اعتراض برخی از اعضای شورای شهر به تخلفات شهرداری و عدم ارائه اسناد از سوی آنان اظهار کرد: شهرداری سازمانی است که ممکن است برخی افراد در آن سوء استفاده کنند. در شهرداری تهران هم آقای چمران و قالیباف به صراحت از شناسایی متخلفان حمایت کردند، اما گفتند که اگر چنین تخلفی نبود با جوسازان برخورد قانونی خواهند کرد.

عضو شورای شهر با بیان اینکه در شورای شهر حسابرس وجود دارد یادآور شد: چنین تخلفاتی مختص به شهرداری نیست و در وزرات نفت، اداره گمرک، سازمان هواپیمایی و سایر ادارات هم تخلف می شود. در شهرداری هم ۵ هزار نیرو مشغول به کار هستند و وجود برخی افراد متخلف هم بعید نیست و چندی پیش هم یکی از آنان توسط خود ما شناسایی و به مراجع قضائی ارجاع داده شد.

وی با اشاره به اینکه عده ای به دنبال غوغا سازی و رأی بیشتر در انتخابات هیئت رئیسه هستند، گفت: برخی آقایان در شورای شهر از این تخلفات صحبت می کنند و بعد به دلجویی شهردار می پردازند. در جلسه هم به این مسأله پرداختم که تا تخلفی مشخص نشده نمی توان درخصوص آن به صراحت اظهار نظر کرد.

سبزعلی کسب رأی در انتخابات هیئت رئیسه را عامل مهم چنین تشویش هایی خواند و ادامه داد: انسان باید خدا، تقوا و انصاف را مدنظر قرار دهد و بعد به قضاوت بپردازد چراکه این صندلی برای کسی نخواهد ماند و نباید برای نشست بر جایگاه ریاست شورا کسی را تخریب کرد.

وی درخصوص عملکرد شهرداری اهواز نیز گفت: در شورای سوم، سه شهردار استیضاح شدند زیرا تمایل داشتند بجای کارهای عمرانی و بلند مدت، به سراغ پروژه های زودبازده بروند.

عضو شورای شهر تأکید کرد: در جلسه آخر شورای شهر، شهردار اهواز به ارائه عملکرد خود پرداخت و بسیاری از همین مخالفان به تحسین وی پرداختند.

https://hoorkhabar.ir/621032کپی شد!
133
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.