چرا فقط در خوزستان پیش دبستانی اجباری و مستلزم پرداخت هزینه است؟!

به گزارش هورنیوز: این روزها در کنار سردرب مدارس ابتدایی و یا مدارسی که از آموزش و پرورش برای دوره پیش دبستانی مجوز گرفته اند پلاکاردی نصب شده است که باعث سردر گمی خانواده هایی شده است که کودک ۵ الی ۶ سال در خانه دارند.
مضمون پلاکارد مورد اشاره بدین شرح است: “با توجه به اجباری شدن دوره پیش دبستان لطفاً هر چه سریع تر برای ثبت نام کودک خود …”

 

این در حالی است که در سالهای گذشته برخی از مدارس و مراکز غیر انتفاعی دست به این اقدام میزدند و تصور میشد که برای مقاصد مالی و کسب سود این اقدام انجام می دهند. اما تابستان امسال شاهد آن بوده ایم که بصورت گسترده مدارس تحت مدیریت آموزش و پرورش خوزستان اعلام کرده اند که دوره پیش دبستانی اجباری است! و قضیه تا آنجا جدی شد که اردشیر شجاعی معاون مدیر کل آموزش و پرورش استان عنوان کرد دوره پیش دبستانی اجباری است و ما از اجباری بودن آن بصورت تمام قد دفاع می کنیم!

 

نکته حائز اهمیت در خصوص پیش دبستانی و اجباری شدن آن این است که طبق بررسی های بعمل آمده فقط در استان خوزستان این دوره اجباری شده است و فقط کودکان خوزستانی هستند که اگر در مدارس آموزش و پرورش این استان ثبت نام نکنند و هزینه پیش دبستانی را پرداخت ننمایند(زیرا این دوره مستلزم هزینه برای خانواده هاست) از ثبت نام آنها در دبستان ممانعت بعمل می آید!

 

این در حالی است که محمد دبمه ور معاون وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که آیا دوره پیش دبستانی اجباری است صراحتاً ابراز داشت: خیر، دوره پیش دبستان مطابق قانون غیر اجباری است.

 

ازطرفی مطابق اصل ۳۰ قانون اساسی جمهوری اسلامی، دولت موظف است وسایل آموزش و پرورش رایگان را برای همه ملت ایران تا پایان دوره متوسطه فراهم سازد.

 

حال سوال پیش می آید که آیا واقعا دوره پیش دبستانی در استان خوزستان بر خلاف کل کشور اجباری است؟

 

آیا کودکی که دوره پیش دبستانی را نگذراند از ثبت نام او در مدارس این استان ممانعت به عمل می آید؟

 

آیا دبستانهای تحت مدیریت اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان می توانند بر خلاف قانون فرزندان این استان از شروع تحصیل محروم نمایند؟

 

قابل تامل است که طبق گزارش های خود آموزش و پرورش در سال تحصیلی ۹۵-۱۳۹۴ تنها ۳۶ درصد از کودکان ۵ الی ۶ ساله دوره پیش دبستانی را در کشورمان گذرانده اند… یعنی امسال چیزی غریب به ۶۰ درصد کودکان واجد شرایط سنی ابتدایی از تحصیل محروم هستند؟
منتظر پاسخ صریح و مستدل متولیان آموزش و پرورش استان هستیم.

https://hoorkhabar.ir/621007کپی شد!
98
۱
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

  • قاسم آلبوغبیش سلام این طرح من در آوردی است و اثرات منفی آن عبارتنداز رقیب شدن آپ با بخش غیر دولتی وابسته به خودش و ایجاد مزاحمت برای فضای کسب و کار ناهماهنگی با وزارت و این کار شبیه جریان ماشین های اروندی است فرار از بیمه مربیان به بهانه تبدیل آنها به مربی موسس . این طرح در آینده احتمال اعتراض و مطالبه مربیان برای بیمه و استخدام را در پی خواهد داشت این طرح دو‌ هدف را در پی دارد کسب در آمد از اجاره فضای آموزشی و مانور تبلیغات ظاهری برای ایجاد شغل و استخدام بدون پشتوانه بیمه و پایدار بودن
منتشر شده۱