اختصاص اعتبار شهرهای غرب کارون برای رفع تنگناهای آموزشی

هورنیوز – دکتر غلامرضا شریعتی در پنجمین جلسه هفتگی بررسی مسائل و مشکلات مناطق آموزشی که ویژه شهرستان‌های باغملک و سوسنگرد برگزار شد، اظهار داشت: از محل منابع وزارت نفت ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار برای خرید ۱۰ کانکس به منظور رفع مشکل فضای فیزیکی پیش‌دبستانی‌های شهرستان سوسنگرد اختصاص می‌یابد.

وی تصریح کرد: بر اساس رایزنی‌های انجام‌شده با مدیران کل آموزش‌وپرورش و نوسازی مدارس استان، طی یک سال با تخصیص اعتباری بالغ‌ بر پنج میلیارد تومان همه‌ی مدارس کپری و کانکسی برچیده خواهند شد و سال تحصیلی آینده شاهد هیچ مدرسه کپری و کانکسی در استان نخواهیم بود.

همچنین در این نشست محمد تقی‌زاده مدیرکل آموزش‌وپرورش خوزستان، با اشاره به نبود فضای آموزشی در منطقه رستم‌آباد شهرستان باغملک گفت: در صورت تهیه زمین از سوی شهرستان یک باب مدرسه ۶ کلاسه در این منطقه احداث می‌شود؛ همچنین، برای تجهیز خانه کنکور در سوسنگرد تجهیزات، مدرس و کتاب از سوی آموزش‌وپرورش در اختیار شهرستان قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به برگزاری پنج نشست با استاندار و بررسی مسائل آموزشی ۱۰ شهرستان، اظهار کرد: بخش زیادی از درخواست‌ها مورد قبول واقع شد و تعمیر و تجهیز مدارس در قالب پروژه‌ی مهر تا اول مهرماه و پیش از آغاز سال تحصیلی جدید به اتمام می‌رسد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خوزستان درباره تخصیص اعتبار برای تعمیر و تجهیز مدارس، خاطرنشان کرد: سه میلیارد ریال برای ساخت و تعمیر سرویس‌های بهداشتی و دیوارکشی، تهیه وسایل گرمایشی و سرمایشی، تجهیز آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های مدارس و تعداد ۳۰ دستگاه رایانه به هر کدام از شهرستان‌های باغملک و سوسنگرد تخصیص داده شد.

خداداد کردی مدیر آموزش‌و‌پرورش باغملک نیز با اشاره به توسعه پیش‌دبستانی در این شهرستان، گفت: در سال تحصیلی گذشته از یک هزار و ۷۱۰ دانش‌آموز پایه اول، یک هزار و ۷۰۰ نفر دوره پیش‌دبستانی را طی کردند و از این نظر شهرستان باغملک رتبه نخست استان را کسب کرد.

وی افزود: در موضوع انسداد مبادی بی‌سوادی نیز از مجموع ۵۴ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل، ۵۳ نفر به کلاس‌های درس هدایت شدند.

همچنین سیدجاسم نعیمی مدیر آموزش‌وپرورش سوسنگرد، در این نشست اظهار داشت: سوسنگرد با داشتن بیش از ۲۰ هزار دانش‌آموز، در رتبه هشتم آموزشی استان قرار دارد و در کنکور امسال یک دانش‌آموز رتبه ۲۳ در رشته ریاضی فیزیک و هشت نفر نیز رتبه زیر ۳۰۰ در دیگر گروه‌های آموزشی کسب کردند.

https://hoorkhabar.ir/620861کپی شد!
55