گزیده هایی از خطبه های نماز جمعه در استان خوزستان

امام جمعه گتوند: توان نظامی ایران نه تنها دردفاع بلکه در تهاجم هم باید نشان داده شود

حجت الاسلام محمد علی شاه آبادی درخطبه های نماز جمعه گتوند در مصلای امام خمینی(ره) این شهر با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسئولان وزارت دفاع در نمایشگاه حسینیه امام خمینی(ره) در خصوص افزایش قدرت دفاعی و نظامی افزود: توان نظامی ایران نه تنها درقالب دفاع بلکه درتهاجم هم باید نشان داده شود تا دشمنان را مایوس کنیم.

وی با اشاره به بخش های دیگر سخنان رهبر معظم انقلاب خاطر نشان کرد: از نظر اخلاق و روحیه منفعت طلبی دنیایی هیچ کدام از احزاب دمکرات و جمهوری خواه آمریکا برتری ندارند و این دو حزب با کشتارها و جنایت های مردم بی گناه چهره خودشان را نشان دادند.

خطیب جمعه گتوند در ادامه با اشاره به فرمایش های رهبر معظم انقلاب در دیدار با فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء افزود: در مقابله با دشمن صهیونیستی نظام سلطه تنها راه تقویت قدرت درونی است تا دشمن از جسارت تهدید ناامید شود.

 

امام جمعه موقت دزفول از گرانی برق در بخش تجاری انتقاد کرد

حجت الاسلام مرتضی بیگدلی در خطبه های نمازجمعه دزفول اظهار کرد: با توجه به اینکه این گرانی سراسری است و تنها مربوط به شهر دزفول نیست باید تفاوت هایی برای قیمت برق در مناطق گرمسیر خوزستان نسبت به دیگر مناطق قائل شوند تا زمینه کسب و کار برای جوانان نیز فراهم شود.

 

امام جمعه شوش: بی کفایتی آل سعود در مدیریت حج به اثبات رسید

حجت الاسلام سیدمحمد امام در خطبه های نماز جمعه شوش با اشاره به سالروز شهدای منا در سال ۱۳۹۴ افزود: متاسفانه بدلیل زیاده خواهی عربستان و آل سعود، امسال زائران ما نتوانستند از فضائل و ثواب حج بهره مند شوند که این امر، مصیبت بسیار عظیمی است.

وی گفت: رژیم فاسد سعودی در پی جنایات سال گذشته حادثه منا و جان باختن تعدادی زیادی از حجاج ایران و برخی کشورهای اسلامی ، ما را از ادای مناسک حج محروم کرد.

 

امام جمعه موقت خرمشهر: مسئولان نظام مطالبات مقام معظم رهبری را در اولویت کاری خود قرار دهند

حجت الاسلام محمدجواد عادل پور در خطبه های نماز جمعه خرمشهر که در مسجد جامع این شهر برگزار شد با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع فرماندهان پدافند هوایی ، حاشیه نمایشگاه دستاوردهای دفاع و نشست با وزیر دفاع و رئیس ستاد مشترک ، فرماندهان و مشاوران مسایل نظامی اظهار داشت: مقام معظم رهبری بر مسئله توانمندسازی و تقویت توان دفاع کشور تاکید داشتند.

وی اظهار داشت: به تعبیر مقام معظم رهبری جبهه مقابل ما یعنی نظام سلطه با اصل اعتقادات دینی و استقلال ملت ایران اسلامی دشمنی دارد و بیش از ۳۷ سال با هر روشی دشمنی خود را ثابت کرده و به دنبال تضعیف توان دفاعی ما است .

امام جمعه موقت خرمشهر گفت: مسئولان نظام جمهوری اسلامی مطالبات مقام معظم رهبری را در اولویت کاری خود قرار دهند و به هیچ وجه نباید از آن غافل شد.

 

امام جمعه آبادان: بی کفایتی آل سعود بر جهان اسلام ثابت شده است

حجت الاسلام علی ابراهیمی پور در خطبه های نماز جمعه آبادان افزود: حادثه منا در سال گذشته ، همه مسلمانان جهان را آزرده خاطر کرد و این واقعه تلخ هرگز فراموش نمی شود.

وی با اشاره به شهدای حرم امن الهی در سال ۱۳۶۶ افزود: اتفاقات و حوادثی در پارسال رقم خورد که ثابت کرد سعودی ها در صدد جبران اشتباهات خود نیستند و صلاحیت خدمتگزاری زائران بیت الله الحرام را ندارند.

حجت الاسلام ابراهیمی پور افزود: با اتفاق های سال گذشته در آئین حج تمتع بی کفایتی آل سعود به جهان اسلام ثابت شد.

 

امام جمعه موقت اندیمشک: رفع موانع ازدواج آسان یک امر ضروری در کشور

حجت الاسلام سید ولی الله مهدوی در خطبه های این هفته نماز جمعه اندیمشک با گرامیداشت سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا(س) بر لزوم الگو پذیری از آنان تاکید کرد و گفت: رفع موانع ازدواج آسان یک امر ضروری در کشور است که مسئولان در سطح کشور باید به این مهم توجه کنند.

وی اظهار کرد: زوج های جوان نیز باید جشن های عروسی خود را بدون اسراف و گناه برگزار تا خیر، برکت و رضایت خداوند را وارد زندگی خود کنند.

امام جمعه موقت اندیمشک افزود: افزایش سن ازدواج به دلیل توقعات بالای جوانان یا وضعیت بیکاری برای جامعه تهدید است که نیازمند برنامه ریزی جدی تر متولیان مربوطه است.

وی در بخش دیگری با اشاره به تلاش دشمنان برای آسیب به ایران اسلامی گفت: اقتصاد مقاومتی ، تکیه بر توان و تولید داخل و افزایش توان دفاعی نیاز امروز جامعه اسلامی است.

 

امام جمعه اروندکنار: کنسرت‌ها حاشیه‌سازی است

حجت‌الاسلام مهدی محمدی‌ پور ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با ابراز تأسف از اجرای کنسرت در مشهد گفت: کنسرت‌ها حاشیه‌سازی است این‌ها اولویت ما نیست و مسؤولان ما با پرداختن به این مسائل حاشیه‌ای ذهن‌ها را از موضوعات اصلی منحرف نکنند و توان خود را در حل مشکلات مردم بگذارند.

محمدی‌پور با اشاره به روز مبارزه با استعمار انگلیس گفت: مردم دلاور خوزستان و عشایر عزیز عرب نیز در راه مبارزه با انگلیس جنایتکار، رشادت‌ها به خرج داده و شهدایی تقدیم کردند.

 

تشکر خطیب جمعه رامهرمز از مدیرکل صدا و سیما به دلیل راه‌اندازی رله کننده دیجیتال

سید اسماعیل موسوی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر اظهار کرد: با تلاش‌های به‌عمل‌ آمده و رایزنی‌های متعدد، رله کننده دیجیتال رامهرمز در سالروز ازدواج حضرت علی (ع) با فاطمه (س) آغاز به کار خواهد کرد.

خطیب جمعه رامهرمز ضمن تقدیر از تلاش‌های مدیرکل صداوسیمای خوزستان در راه اندازی این رله کننده گفت: این امتیاز حق مردم رامهرمز است و امیدواریم از این به بعد مردم این شهرستان شبکه‌های تلویزیونی را بدون پارازیت دریافت خواهند کرد.

 

امام جمعه موقت خرمشهر: چرا باید سن ازدواج به بهانه‌های مختلف بالا باشد

محمدجواد عادل‌ پور در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان با تبریک سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س)، تصریح کرد: ما به عنوان پیروان اهل‌بیت باید خاندان رسول اکرم را الگوی عملی خود در همه ابعاد زندگی قرار دهیم و از آنها درس بگیریم.

عادل‌پور عفاف ‌و‌ پاکدامنی، همتایی ‌و‌ هم فکری در ازدواج، سبک بودن مهریه و… را درس‌های از پیوند آسمانی حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) خواند و گفت: آیا مهریه بالا و سنگین ضمانت سعادت در زندگی را دارد و یا مشکلی را حل می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در جامعه‌ای که قرار است الگوی آن علی و فاطمه باشد، چرا باید سن ازدواج به بهانه‌های مختلف بالا باشد و پس از ازدواج، طلاق صورت بگیرد، در ایران روزانه ۳۸۱ طلاق و به عبارت دیگر ساعتی ۱۶ طلاق انجام می شود.

امام جمعه موقت خرمشهر متذکر شد: ما در گذشته در شهرستان خرمشهر دفتر طلاق نداشتیم اما پس از نیم سال دوم در سال ۹۴ دفاتر طلاق در شهرستان به وجود آمدند و ماهانه ۳۰ طلاق در خرمشهر انجام می‌شود، این بیانگر این است که ملاک‌ها عوض شده است و فیلم‌ها، شبکه‌ها و فضای مجازی تاثیرات خود را گذاشته است.

 

امام جمعه شهرک طالقانی ماهشهر: پی‏گیری مطالبات رهبر معظم انقلاب یک وظیفه است

حجت‌الاسلام و المسلمین سید سلمان هاشمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرک طالقانی با تاکید بر اینکه پی‏گیری مطالبات رهبر معظم انقلاب یک وظیفه است گفت: رهبر معظم انقلاب به‏ عنوان یک فقیه اسلام‏ شناس و مرجع تقلیدی که عالی‏‌ترین سطوح دفاع از اسلام در عرصه سیاست و اجتماع را برعهده دارند، به‏‌طور معمول با توجه به درایت و روشن‏‌بینی خود، بر مسائلی تأکید و نکاتی را به جامعه اسلامی و از جمله ملت شریف ایران و مسؤولان کشور متذکر می‏‌شوند.

وی اضافه کرد: گاه برخی تصور می‏‌کنند که این سخنان رهبر معظم انقلاب، سخنانی معمولی و مطالبی است که به مناسبت مسائل روز و نیازهای جامعه ذکر می‏‌شود و این افراد به عمق اهمیت و نگاه بلند ‏مدتی که در طرح بسیاری از این موضوعات دخیل است توجه ندارند.

هاشمی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی نگاهی کلان‏‌نگر و ذهنی منسجم دارند یادآور شد: ایشان منظوم‌ه‏ای منسجم از تفکرات را برای پی‏‌ریزی تمدن نوین اسلامی و شکل‏‌گیری امت اسلامی در نظر دارند، این نگاه و این مبانی باعث می‏‌شود که مطالبات رهبر معظم انقلاب را مسائلی مقطعی و کوتاه‏ مدت نبینیم و به آن‏ها به‏ صورت توصیه‏‌هایی اجرایی و اداری ننگریم.

وی در ادامه متذکر شد: متاسفانه سرعت تحولات و شدت گستردگی مسائل سیاسی گاه باعث می‏‌شود که برخی از تذکرات و نکات مهم رهبر معظم انقلاب نادیده گرفته شود و نسبت به آن توجه لازم صورت نگیرد، این غفلت که از سر شتاب‌زدگی در عرصه سیاست حاصل‏ می‏‌شود را باید با تذکر مکرر و دقت نظر با تأمل در تذکرات رهبر معظم انقلاب برطرف کرد.

 

امام جمعه شهر چمران: سیره زندگی امام جواد(ع) در دروس مدارس و دانشگاه‌ها گنجانده شود

حجت‌الاسلام سید منتصر هاشمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر چمران با تسلیت سالروز شهادت امام جواد(ع) اظهار کرد: فضایل آن بزرگوار یک بُعدش علم و مناظرات است، ۸۰ مرجع بزرگ جهان اسلام عصر آن امام بزرگوار در یک جلسه که قصدی غیر از کوچک کردن عظمت علمی و تسلیم ایشان نداشتند تبدیل به شاگردانی کوچک در مقابل معلمی بزرگ شدند.

وی افزود: باید سیره زندگی اهل بیت(ع) به ویژه حیات امام جواد در کتب درسی مدارس و دانشگاه‌های کشور قرار بگیرد، مطالعه سیره و احادیث آن امام را ضروری است و اگر دنبال عزت و کرامت خود هستیم باید در مقابل احادیث جواد الائمه زانو بزنیم تا در مقابل انواع مشکلات فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی قامتی بلند داشته باشیم.

 

https://hoorkhabar.ir/620747کپی شد!
35