۲ نامه برای عزل مطهری

هورنیوز – جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد و کلات در مجلس با بیان اینکه علی مطهری شان نائب رئیسی مجلس را رعایت نمی کند، گفت: پس از انتشار فایل صوتی آیت اله منتظری در خصوص منافقین، علی مطهری اظهار نظر و نامه نگاریهایی داشته و اخیرا به مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری نامه نوشت.

وی افزود: نمایندگان معتقدند که این اقدامات و نامه نگاریهای وی مورد سوء استفاده دشمنان و رسانه های بیگانه قرار گرفته و به همین دلیل ۲ نامه نوشتند و خواستاری عزل و برکناری مطهری از نائب رئیس مجلس شدند.

عضو فراکسیون ولایت مجلس با بیان اینکه یکی از این نامه ها خطاب به علی لاریجانی رئیس مجلس است، افزود: نمایندگان طبق ماده ۲۶ آئین نامه داخلی مجلس خواستار رسیدگی به تخلفات مطهری و عزل وی شدند.

کریمی قدوسی افزود: طبق این ماده هر گاه نمایندگان به کیفیت اداره جلسات یا سایر امور مجلس و نحوه ایفاى وظایف رئیس یا سایر اعضاى هیأت رئیسه معترض باشند، مى‏ توانند طى تقاضاى کتبى با امضاى حداقل ۲۵ نفر و یا به‏ درخواست کمیسیون تدوین آیین‏ نامه داخلى مجلس، تشکیل هیأت رسیدگى به اعتراضات، مرکب از رؤساى کمیسیون‌هاى تخصصى و اعضای کمیسیون تدوین آیین‏ نامه داخلى مجلس را درخواست نمایند.

وی با بیان اینکه نامه نمایندگان به رئیس مجلس دارای ۷۰ امضا است، گفت: باید هیئتی از روسای کمیسیونهای تخصصی مجلس تشکیل و به تخلف مطهری رسییدگی کند و این هیئت مکلف است ظرف ده روز با حضور سه نفر از منتخبین معترضین، به موضوع رسیدگى نماید.

به گفته این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در صورتى که اکثریت اعضای هیئت رأى بر عدم صلاحیت مطهری بدهند، عضویت وى در هیأت رئیسه تعلیق مى‏ گردد و وی از نائب رئیسی دوم مجلس عزل می شود.

https://hoorkhabar.ir/619801کپی شد!
47