یک چوپان هم جلوی تخلفات را می گرفت!/ سفارش ۸ هزار پُرس غذا در یک منطقه

به گزارش هورنیوز ؛ یکصد و چهلمین جلسه شورای اسلامی کلانشهر اهواز، عصر امروز با حضور اعضاء، نمایندگان شهرداری و اصحاب رسانه در سالن جلسات این شورا برگزار شد.

 

لزوم احیای تحقیق و تفحص از سازمان ها و مناطق

در ابتدای این جلسه، جمشید سلحشور عضو هیات رئیسه شورای شهر اهواز با اشاره به مشکلات شهر اهواز و لزوم توجه بیشتر شهرداری به آنها خاطرنشان کرد: در شورای چهارم زمینی به مساحت ۱۰ هکتار برای احداث باغ موزه دفاع مقدس اختصاص داده شد و قرار بود علاوه بر شهرداری، دستگاه دیگری نیز به فرآیند ساخت آن کمک کند اما متاسفانه شاهد این کمک ها برای احداث این پروژه تاکنون نبوده ایم.

جمشید سلحشور در ادامه تصریح کرد: شهرداری باید پروژه های عمرانی در دست ساخت به خصوص پروژه چهارشیر و زیرگذر شریعتی را در اولویت قرار دهد که مقرر گردیده است ماهانه ۲ تا ۳ میلیارد تومان تنها به پروژه چهارشیر تزریق شود.

سلحشور ادامه داد: باید توجه یشتری به پارک بانوان صورت گیرد تا دیگر شاهد حضور دام ها برای چرا در این مکان نباشیم.

عضو هیات رئیسه شورای شهر اهواز با اشاره به طرح تحقیق و تفحص از سازمان ها گفت: طرح تحقیق و تفحص از سازمان ها و مناطق شهرداری باید دوباره احیا و اجرا شود.

photo_2016-08-22_22-13-59

آبیاری فضای سبز با آب شرب

در ادامه این جلسه حجت الاسلام کاظم سواری عضو شورای شهر اهواز با اشاره به مشکلات منطقه ۵ عنوان کرد: تاکنون معاونت فرهنگی از اعضای شورا برای افتتاح پروژه عمرانی فرهنگی دعوت نکرده است و اصلاً پروژه ای را در این زمینه افتتاح نشده است.

عضو شورای شهر اهواز در ادامه با اشاره به مشکلات فضای سبز خاطرنشان کرد: آبیاری فضای سبز باید با آب خام صورت پذیرد اما متاسفانه از آب شرب استفاده می شود.

نماینده مردم اهواز در شورای شهر تصریح کرد: در پروژه تقاطع غیر همسطح چهارشیر، حرکت مثبتی صورت نگرفته است لذا باید در صورت عدم توانایی، پیمانکار عوض شود.

وی در ادامه گفت: شهرداری باید به جای آغاز پروژه های جدید، پروژه های در دست ساخت را در اولویت قرار دهد تا به زودی شاهد تکمیل آنها باشیم.

 

پروژه چهارشیر درحال پس رفت است

جانعلی خورشیدی رئیس کمیسیون خدمات شهری اهواز در ادامه خاطرنشان کرد: شورای شهر هیچگونه مجوزی برای حضور پارکبانان در سطح شهر نداده است و اگر سازمانی می تواند به این صورت جیب مردم را بزند، اعلام نماید.

خورشیدی گفت: یکی از افتخارات شورای چهارم، پروژه تقاطع غیر همسطح چهارشیر است اما هر روز که پیش می رویم، این پروژه پس رفت می کند و به نظر من دست هایی پشت پرده، مانع از اجرای آن می شوند.

وی افزود: در برخی از مناطق، مردم با وجود پرداخت عوارض و دریافت پروانه ساخت، امکان ساخت ندارند که دلیل آن عدم واریز وجه عوارض پرداختی به حساب شهرداری است که متاسفانه به حساب اشخاص واریز می شود.

photo_2016-08-22_22-15-22

تخلفات در دستگاه بزرگی مانند شهرداری طبیعی است

در ادامه این جلسه ابراهیم نوشادی نماینده شهردار اهواز در شورای شهر با اشاره سخنان یکی از اعضای شورا در خصوص طرح پارکبانان گفت: شهرداری هیچگونه مجوزی برای این کار تاکنون نداده است و پارکبانان موجود به دستور دادستان و مجوزهای ناجا برای افزایش امنیت عمومی درحال فعالیت هستند.

نوشادی گفت: تخلفات در دستگاه بزرگی همچون شهرداری، طبیعی است و شورای شهر باید از شهرداری برای شناسایی و برخورد با این تخلفات، تشکر کند.

معاون شهردار اهواز گفت: در بودجه ۹۵ به پروژه های عمرانی فرهنگی اشاره شده است و با این حال این پروژه ها اکنون با سرعت کندی به دلیل مشکلات مالی، درحال انجام هستند.

 

یک چوپان هم جلوی تخلفات را می گرفت!

در ادامه، هوشنگ شیرمردی در واکنش به اظهارات نوشادی تصریح کرد: این همه اموال از شهرداری رفته و کارمندانی دستگیر شده اند آن وقت اعضای شورا باید از شهرداری تقدیر کنند؟!

وی افزود: یک چوپان هم می توانست جلوی این تخلفات را بگیرد و جای هیچگونه تقدیری نیست.

photo_2016-08-22_22-10-46

کتابخانه های اهواز وضعیت مناسبی ندارند

همچنین در ادامه این جلسه، مریم ابریشم کار دیگر عضو شورای شهر اهواز با اشاره به مشکلات مشکلات کتابخانه های عمومی شهر، اظهار کرد: طبق قانون باید نیم درصد از درآمدهای شهرداری به کتابخانه های عمومی اهواز پرداخت شود.

وی افزود: باتوجه به مشکلات مالی شهرداری و عدم توان پرداخت این مبلغ، انجمن کتابخانه ها این پول را از شهرداری برداشت کرد اما متاسفانه با وجود مشکلات فراوان کتابخانه های اهواز، آن را در تمام استان هزینه کرده است.

ابریشم کار عنوان کرد: کتابخانه های اهواز در حال حاضر هم از نظر فضا و مکان و هم از نظر محتوایی در وضعیت مناسبی نیستند.

عضو شورای شهر اهواز با اشاره به لزوم توجه به ورزش محلات گفت: ورزشکاران محلات باید تقویت شوند زیرا وضعیت ورزش در محلات مناسب نیست.

وی افزود: در گذشته برای این منظور مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان تصویب شد اما معلوم نیست این پول چه شد.

ابریشم کار با اشاره به نزدیکی به فصل بازگشایی مدارس، خاطرنشان کرد: قطعاً شهرداری اهواز برای این منظور در قالب پروژه مهر مبلغی را اختصاص داده است و با توجه به مشکلات عدیده مدارس مناطق محروم و حاشیه ای، انتظار می رود این پول در این مدارس به تجهیز آنها کمک کند.

 

سفارش ۸ هزار پُرس غذا در یک منطقه

در ادامه این جلسه لایحه تهاتر بدهی شهرداری منطقه ۷ به یکی از رستوران ها در دستور کار قرار گرفت و حسن حیدری عضو شورای شهر اهواز در این خصوص اظهار کرد: شهرداری منطقه ۷ برای افطاری ماه مبارک رمضان و همچنین غذای روزانه در سالهای ۹۲ و ۹۳، از یک رستوران تقریباً تعداد ۸۳۰۰ پُرس سفارش داده است.

photo_2016-08-22_22-10-43

آذر زمانپور عضو شورای شهر اهواز در این خصوص گفت: شهرداری که در ۲ سال ۸۰۰۰ پُرس غذا سفارش میدهد، اگر همین توجه به منطقه می کرد، بسیاری از مشکلات حل می شد.

وی افزود: این پول ها بیت المال است و متاسفانه در هیچ سیستمی مانند شهرداری به این راحتی آزادی عمل وجود ندارد.

زمانپور گفت: کارمندان ساعت ۲/۵ مرخص می شوند و نیازی به سرو غذا نیست، به نظر من این یک سوء استفاده است.

 

در ادامه، هدایت الله ممبینی دیگر عضو شورای شهر اهواز در تذکری اظهار کرد: در شأن شورای یک کلانشهر نیست که تعداد و مخلفات غذاها را بررسی نماید، قطعاً این مورد در شهرداری نظارت و تایید شده است.

photo_2016-08-22_22-10-20

در پایان این جلسه لوایح تهاتر بدهی شهرداری منطقه ۷ به یکی از رستوران ها، مساعدت به آموزشگاه استثنایی اتحاد، مساعدت به مرکز توانبخشی خانواده و نابینایان و کمک هزینه اعزام تیم استقلال خوزستان به عتبات به تصویب اعضای شورای شهر رسید.

https://hoorkhabar.ir/618067کپی شد!
107
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.