استانداری که مجوز تردد خارج از منطقه آزاد را داده، باید مواخذه شود!

به گزارش هورنیوز – اکبر ترکان دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد و وی‍ژه اقتصادی روز گذشته در برنامه ” متن- حاشیه” در پاسخ به سؤالی مبنی بر موضوع خودروهای لوکس در مناطق آزاد و ورود آنها به سرزمین اصلی تصریح کرد: خودروهای شماره گذاری شده در مناطق آزاد باید تنها در این مناطق رفت و آمد کنند و فقط در بندر انزلی خودروها اجازه رفت و برگشت تا شعاع ۵۰ کیلومتری را دارا هستند.

وی ادامه داد: در موضوعی در منطقه خوزستان استاندار مربوطه که چند وقت بعد تغییر کرد اجازه ورود خودروها از مناطق آزاد به مناطق دیگر را صادر کرده بود که  و گفته بود من رفته‌ام شورای تأمین مصوبه گرفته‌ام که امنیت استان به این است که این ماشین‌ها در همه خوزستان تردد داشته باشند، در این زمینه مناطق آزاد بی تقصیر است، من چطور می توانم جلوی بقیه جغرافیای کشور را بگیرم؟!

ترکان تصریح کرد: اگر یک استانداری اجازه داده که مرزهای منطقه آزاد را پلیس کنترل نکند و ماشین‌ها در خارج از منطقه تردد کنند باید او را مواخذه کرد.

دبیر مناطق آزاد در تشریح تعداد مناطق آزاد تصویب شده در دولت تأکید کرد: هفت منطقه آزاد در سه دوره تصویب شده است و ۱۵ منطقه ویژه در یک دوره به تصویب رسیده است.

ترکان اظهارداشت: در یک دوره مجلس مناطق ویژه اقتصادی را که مطالعات نداشته است تصویب کرده است که تعداد آنها ۶۵ منطقه است و از این تعداد ۲۸ منطقه دایر است و مابقی به علت نداشتن توجیه اقتصادی با عدم استقبال سرمایه گذاران مواجه شدند.

 

https://hoorkhabar.ir/617697کپی شد!
112
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.