شهرک صنعتی ۵ را خارج از حریم اهواز ببرید/ هرکجا میرویم یا حریم تالاب است یا نفت و گاز/ وضعیت شهرک سریعتر تعیین تکلیف شود

به گزارش هورنیوز ؛ جلسه ستاد سرمایه گذاری استان خوزستان روز گذشته در سالن جلسات استانداری خوزستان برگزار شد.

 

شهرک شماره ۵ را خارج از حریم اهواز ببرید

احمدرضا لاهیجان زاده مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خوزستان در این نشست با اشاره به مشکلات زیست محیطی شهرک صنعتی شماره ۵، اظهار کرد: ابتدا باید مشکل حریم شهرک صنعتی شماره پنج برطرف شود.

وی با بیان اینکه بخشی از این شهرک در حریم شهر اهواز است و بخشی بیرون حریم است، افزود: سازمان محیط زیست اعلام آمادگی کرده تا به بخش بیرون حریم مجوز بدهد که در این مرحله مشکل بیش از ۲۰۰ هکتار آن حل می شود.

لاهیجان زاده با اشاره به اینکه احداث واحد فولاد حتی در بیرون از حریم شهر در این شهرک مساله دارد، خاطر نشان کرد: احداث شهرکی به این بزرگی که به کلانشهر اهواز چسبیده است مناسب نیست، آن را خارج از حریم شهر ببرید و به جای ۳۰۰ هکتار مجوز هزار هکتار بگیرید.

 

**********

 

هرکجا میرویم یا حریم تالاب است یا نفت و گاز

همچنین اخلاق محمدیان مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی در بخش دیگری از این جلسه، تصریح کرد: مگر می شود شهرک شماره ۵ را به خاطر بحث زیست محیطی منحل کرد، در دولت گذشته دو بار ارزیابی زیست محیطی به این شهرک مجوز داد.

وی ادامه داد: در خوزستان به خاطر این که زمین نداریم به صنعتمان ظلم می شود؛ هر کجا می رویم یا حریم تالاب است یا حریم لوله گاز و نفت. هیچ کس این مسایل را نمی بیند.

محمدیان یادآور شد: : مگر شهرک شماره یک اهواز که در منطقه زیتون کارمندی تولیدات رده یک و دو را تولید می کند آلودگی دارد؟ فاضلاب آن به فاضلاب صنعتی وصل است و اصلا آلودگی در محیط ندارد؛ صنایع اهواز بیشتر صنایع رده یک و دو هستند. صنایع آلاینده اصلا در شهر اهواز وجود ندارد به غیر از نفت که خارج از شهرک ها هستند.

 

**********

 

وضعیت شهرک سریعتر تعیین تکلیف شود

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در این جلسه با بیان اینکه برای حضور سرمایه گذار در کشور باید یک شرایط امن و قوانین ثابت ایجاد کنیم، اظهار کرد: سرمایه گذار داخلی و خارجی باید افق برایش روشن باشد و تا ۱۰ سال آینده را به صورت ثابت پیش بینی کند.

وی با انتقاد از تغییر قوانین، گفت: عوض شدن سریع قوانین، خطر پذیری سرمایه گذاری را بیشتر می کند ضمن آنکه برای معرفی ظرفیت های سرمایه گذاری خوزستان به خارج از کشور و حتی داخل باید با کارشناسان دانشگاه و مدیران مشورت شود چراکه معرفی خوزستان به دنیا امری مهم و لازم است.

شریعتی تصریح کرد: استان خوزستان پس از تهران در رتبه دوم تولید ناخالص ملی قرار دارد از همین رو باید شناخت بر ظرفیت های خوزستان ایجاد شود.

وی با بیان اینکه کشورهایی مانند ایتالیا و اسپانیا مشترکات اقتصادی با ما دارند، یادآور شد: نمایشگاه های سالانه ای که در کیش برگزار می شود باید در منطقه آزاد اروند نیز راه اندازی کنیم.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه درحال حاضر گفه می شود بیشتر شهرک صنعتی شماره ۵ در حریم شهر قرار دارد، گفت: برای تعیین تکلیف هر چه سریعتر وضعیت شهرک صنعتی ۲۹ مرداد ۹۵، مدیر عامل شهرک های صنعتی جلسه ای با معاون عمران استانداری و معاون سیاسی اجتماعی و معاون اقتصادی استانداری تشکیل دهد تا این موضوع حل شود.

 

**********

 

تغییر حریم اهواز یک زنجیره است

همچنین مهرداد نیکو معاون هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری خوزستان در ادامه نشست با اشاره به اینکه صدور مجوز بهره برداری شهرک پنج صنعتی اهواز منوط به گرفتن مجوزهای زیست محیطی است، گفت: راهکار دریافت مجوز زیست محیطی این است که این شهرک از حریم شهر خارج شود.

وی با بیان اینکه تغییر حریم شهر اهواز یک زنجیره است، افزود: اصلاح محدوده و حریم کار استان نیست و از آنجا که اهواز کلانشهر است این کار بسیار زمان بر است.

نیکو گفت: مسائل و ملاحظات زیست محیطی شهرک صنعتی شماره پنج اهواز باید رعایت شود و کار را باید با انعطاف پیش ببریم.

وی در خصوص تکمیل زیر ساخت های این شهرک بیان کرد: بحث گاز رسانی به مجتمع فولادی سه عملیات احداث انتقال، تست و ایستگاه گاز را شامل می شود که بر اساس گزارش مدیرکل گاز کار انجام و نقشه های لازم تهیه شده اند. بحث آب و جاده نیز درال پیگیری است.

 

https://hoorkhabar.ir/616732کپی شد!
46
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.