جنگل های اندیکا همچنان در آتش می سوزد

هورنیوز – منوچهر ورناصری فرماندار اندیکا اظهار داشت: با تلاش بی وقفه نیروهای اعزامی و یک فروند بالگرد آب پاش بخش هایی از آتش سوزی در جنگل های کوه ‘ادیو’ مهار شد اما در قسمت های دیگر آتش همچنان در حال پیشروی است.

وی افزود: با تاریک شدن هوا عملا هیچ کاری از عهده نیروهای اعزامی بر نمی آمد و مجبور شدند محل آتش سوزی را تا روشن شدن هوا ترک کنند.

فرماندار اندیکا تصریح کرد: یک فروند بالگرد دیگر نیز از مدیریت بحران استانداری خوزستان درخواست شده که فردا سه شنبه به محل اعزام می شود.

ورناصری گفت: گرمای هوا ،غنی بودن مراتع و سخت گذر بودن منطقه کار نیروهای اعزامی را با مشکل مواجه کرده اما تا اطفاء کامل حریق دست از تلاش بر نخواهند داشت.

ورناصری ادامه داد: شهرستان اندیکا قریب ۲۴۰ هزار هکتار جنگل و مرتع دارد اما متاسفانه اداره منابع طبیعی و محیط زیست این شهرستان با کمبود نیرو و امکانات مواجه است.

محسن نوذری سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اندیکا نیز دراین زمینه گفت: از ساعت اولیه شروع آتش سوزی در روز یکشنبه حدود ۵۰نفر نیروی انسانی از دستگاه های اجرایی شهرستان و مناطق همجوار به منطقه اعزام شدند.

وی افزود: با تلاش یک فروند بالگرد آب پاش و نیروهای انسانی آتش تا حد زیادی مهار شده اما با توجه به کوهستانی بودن منطقه و وزش بادهای محلی احتمال پیشروی آتش وجود دارد.

 

https://hoorkhabar.ir/616360کپی شد!
31