کسب دومین طلای کاروان امام رضا توسط مرادی

هورنیوز – مسابقات وزنه‎برداری دسته ۹۴ کیلوگرم بازی‎های المپیک ۲۰۱۶ ریو از ساعت ۲:۳۰ بامداد امروز (دوشنبه) با رقابت ۸ ورزشکار آغاز شد. سهراب مرادی و علی هاشمی دو نماینده کشورمان در این دسته به مصاف ۶ ورزشکار از کشورهای بلاروس (۲ نفر)، اوکراین، لیتوانی، مصر و تایلند رفتند که در نهایت سهراب مرادی، وزنه‌بردار شایسته ایران موفق شد با رسیدن به مدال طلای این وزن، دومین مدال ایران را به دست آورد و طلای کیانوش رستمی را تکرار کند.

در حرکت یک‌ضرب این دسته سهراب مرادی وزنه ۱۸۲ کیلوگرم را بالای سر برد و علی هاشمی بر وزنه ۱۷۳ کیلوگرم غلبه کرد.

در پایان حرکات یک ضرب نماینده لیتوانی ۱۷۷ کیلوگرم، ورزشکار تایلند ۱۷۷ کیلوگرم، وزنه‎بردار بلاروس (یک) ۱۷۵ کیلوگرم، نماینده مصر ۱۷۴ کیلوگرم، ورزشکار اوکراین ۱۷۴ کیلوگرم و وزنه‌بردار دوم بلاروس ۱۷۳ کیلوگرم را ثبت کردند.

پس از اتمام حرکات یک ضرب، رقابت‎های دو ضرب آغاز شد.

۱۳۹۵۰۵۲۴۰۴۱۹۰۰۷۴۳۸۳۷۴۲۳۴

علی هاشمی در حرکت اول خود ۲۱۰ کیلوگرم را درخواست کرد که در بالا بردن آن موفق ظاهر شد. وی در دومین حرکت خود نتوانست وزنه ۲۲۰ کیلوگرمی را بالای سرش ببرد. نماینده دسته ۹۴ کیلوگرم کشورمان در سومین حرکت خود بار دیگر در بالا بردن ۲۲۰ کیلوگرم ناکام ماند و کار خود را با مجموع ۳۸۳ کیلوگرم به اتمام رساند.

سهراب مرادی برای اولین حرکت خود ۲۲۱ کیلوگرم را درخواست داد و به آسانی آن را بالای سر برد. وی پس از اینکه مدال طلایش قطعی شد، با درخواست وزنه ۲۳۴ کیلوگرم به رکورد المپیک که در اختیار ایلیای قزاق حمله کرد اما در بالا بردن آن وزنه ناکام ماند. وی در حرکت سوم هم ناکام ماند. مرادی با ثبت رکورد ۴۰۳ کیلوگرم در مجموع و با اختلاف ۸ کیلوگرم نسبت به نفر دوم، صاحب گردن آویز طلا شد.

در این دسته نماینده بلاروس با رکورد ۳۹۵ کیلوگرم دوم شد و ورزشکار لیتوانی با رکورد ۳۹۲ در جایگاه سوم قرار گرفت. علی هاشمی هم هفتم شد.

رکورد یک ضرب المپیک در این دسته با ثبت رکورد ۱۸۷ کیلوگرم در بازی‎های المپیک ۲۰۰۰ سیدنی در اختیار کوروش باقری و رکورد دو ضرب به نام ایلیای قزاق است. او وزنه ۲۳۳ کیلوگرم را در المپیک ۲۰۱۲ لندن به نام خود کرده بود. همچنین رکورد مجموع این دسته هم به نام این ورزشکار قزاق است که وی رکورد ۴۱۸ کیلوگرم را در المپیک ۲۰۱۲ لندن به ثبت رسانده بود.

۱۳۹۵۰۵۲۴۰۴۲۰۳۰۲۴۸۳۷۴۲۴۴

https://hoorkhabar.ir/615818کپی شد!
32