صاحبان مشاغل نیروهای موردنیاز خود را به ما اعلام کنند

هورنیوز – عبدالنبی سواعدی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان اظهار کرد: یکی از سیاست‌هایی که سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور برای حل موضوع و بهینه‌سازی کسب مهارت اتخاذ کرده سفارشی کردن آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است.

سواعدی ادامه داد: درواقع سازمان به‌صورت ویژه وارد آموزش‌هایی شده است که بنا به‌ضرورت و سفارش باشد که در همین راستا فنی و حرفه‌ای از عرضه محوری خارج و به سمت سفارش محوری حرکت کرده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان بابیان اینکه صنایع نیروهای موردنیاز خود را به ما اعلام کنند افزود: در همین زمینه سامانه‌ای به نام سادنات طراحی‌شده که متقاضیان می‌توانند سفارش‌ها و نیازهای خود را به ما اعلام کنند تا برابر آن ما اطلاع‌رسانی و از ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را به سمت نیازها سوق می‌دهیم گفت: آنجاهایی که نیاز است آموزش‌های خاصی به مهارت جویان داده شود و کمبودهای اعتباری مانع ورود بخش دولتی شود به سراغ جذب سرمایه‌گذار می‌رویم کما اینکه ما در این راستا سرمایه‌گذاران خوبی را نیز جذب کرده‌ایم.

سواعدی تأکید کرد: با توجه به اینکه خروجی بسیار زیادی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها و مدارس در استان وجود دارد و معمولاً فاقد مهارت و کم مهارت هستند، ظرفیت فنی و حرفه‌ای پاسخگوی نیاز همه نیست و با توجه به اینکه رویکرد دولت هم عدم توسعه بیشتر بخش دولتی است، نیاز است خصوصی‌سازی بیشتری صورت گیرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان بابیان اینکه تعداد زیادی از رشته‌های تخصصی که مختص به خود استان هستند را پوشش داده‌ایم گفت: بیشتر شناسایی‌ها بر اساس نیازسنجی‌های استان صورت گرفته و بخشی را نیز خود سرمایه‌گذاران اعلام کردند که در چه زمینه‌ای سرمایه‌گذاری کنند.

وی خاطرنشان کرد: صنایع، صاحبان مشاغل و کسانی که قرار است سرمایه‌گذاری کنند برای اینکه بتوانند نیروهای موردنیاز خود را تأمین کنند نیاز خود را به ما اعلام کنند و همچنین جوانانی که جویای کار هستند واقعاً وقت بگذارند هم در آموزشگاه‌های آزاد ما هم در آموزشگاه‌های دولتی استان مهارت‌ها را یاد بگیرند.

https://hoorkhabar.ir/615530کپی شد!
114