صنایع کوچک باعث اشتغال و رونق اقتصادی در جامعه امروز شده اند

به گزارش هورنیوز ؛ اخلاق محمدیان مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان خوزستان در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه امروز اهواز با اشاره به ۲۱ مرداد سالروز حمایت از صنایع کوچک عنوان کرد: در سال ۱۳۴۳ نخستین شهرک صنعتی در اهواز آغاز به کار کرد و پس از آن این واحدها شناسنامه دار شده و از حمایت های دولت برخوردار شدند.

محمدیان خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین وظایف دولت ها در بخش حاکمیتی اقتصاد، ایجاد زیرساخت ها و توسعه بخش صنعت به عنوان موتور محرکه اقتصاد می باشد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان گفت: این شرکت به عنوان زیر مجموعه سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران با هدف ایجاد و توسعه زیرساخت های اقتصادی در بخش صنعت، استقرار متمرکز صنایع در شهرک ها در شهرک ها، افزایش سطح خدمات رسانی و حمایت همه جانبه از واحدهای تولیدی و صنعتی تاسیس شد.

وی عنوان کرد: باتوچه به عقب ماندگی های خوزستان ناشی از دفاع مقدس و با وجود ذخایر استراتژیک نفت و گاز، اقلیم مناسب برای کشاورزی، سد و نیروگاه های برق آبی و … نشان از جایگاه خاص این استان در زمینه های اقتصادی دارد.

محمدیان عنوان کرد: شرکت شهرک های صنعتی، یک شرکت مادر تخصصی با هدف تسهیل، ایجاد، توسعه، پشتیبانی و ساماندهی صنایع کوچک، منطبق با سیاست های کلان اقتصادی کشور می باشد، تا علاوه بر کارآفرینی، اشتغال و افزایش بهره وری، رقابت پذیری صنایع را در بازارهای داخلی و خارجی به وجود آورد.

اخلاق محمدیان تصریح کرد: متقاضیان ایجاد واحدهای صنعتی در شهرک های صنعتی درگیر ماه ها اتلاف وقت برای اخذ مجوزهای جداگانه نمی باشند و همچنین تغییر کاربری، اخذ مجوزهای زیست محیطی، تامین آب، برق، گاز، تلفن و شبکه فاضلاب، توسط شرکت شهرک های صنعتی صورت می پذیرد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان گفت: استان خوزستان دارای ۷۰ شهرک و ناحیه صنعتی به مساحت ۷۰۰۰ هزار هکتار می باشد.

وی عنوان کرد: در خوزستان ۲۲۱۲ واحد صنعتی دارای مجوز بهره برداری هستند که ۲۰۱۰ واحد آن واحدهای صنعتی کوچک هستند.

محمدیان خاطرنشان کرد: مهمترین مزیت صایع کوچک، زمان کوتاه برای راه اندازی است که موجب اشتغال و باعث سرمایه گذاری و توسعه اقتصادی منطقه منطقه می شوند.

وی افزود: حمایت از حضور واحدها در نمایشگاه های داخلی و خارجی، ایجاد مراکز و مجمتع های فناوری و کسب و کار، برگزاری دوره های آموزشی، مهارتی و مدیریتی برای افزایش سطح دانش مدیران و کارکنان واحدها، پرداخت تسهیلات در قالب های مختلف از جمله برنامه های دولت برای حمایت از واحدهای کوچک صنعتی است.

محمدیان تاکید کرد: ایجاد و تکمیل زیرساخت های لازم در شهرک های و نوایح صنعتی، بهسازی زیرساخت های موجود، ایجاد مراکز خدماتی مانند شعب بانکی، ایستگاه های آتش نشانی، دفاتر بیمه، اجرای طرح زیباسازی شهرک ها، شناسایی و معرفی بازارهای جدید برای تولیدات استان از برنامه های مهمی است که شرکت شهرک های صنعتی خوزستان به دنبال آنهاست.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان گفت: این شرکت رویکرد نظام اقتصادی کشور برای ایجاد اشتغال در بخش خصوصی را دنبال می کند زیرا تنها راه ایجاد اشتغال ایجاد شبکه های کارآفرینی در قالب تعاونی ها و بنگاه های افتصادی کوجک و پرهیز از انباشت منابع مالی در بانکها توسط جوانان فارغ التحصیل است.

وی گفت: توسعه اقتصادی، رونق تولید و ایجاد اشتغال نیازمند عزم مردمی است زیرا با یک عزم همگانی، شاهد حرکتی جهادی و جهشی خواهیم بود.

محمدیان با بیان اینکه شرکت شهرک های صنعتی آمادگی لازم برای استقرار واحدهای کوچک را باتوجه به معافیت ها و مشوق های لازم دارد، عنوان کرد: با تمام توان چتر حمایتی خود را بر روی این سرمایه گذاران خواهیم داشت.

https://hoorkhabar.ir/615357کپی شد!
110
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.