از مراسم افتتاحیه برای ورود گاز تا تلاش برای مهار آتش در جنگل های اندیمشک

به گزارش هورنیوز – امروز عملیات گازرسانی به شهر بیدروبه از توابع بخش الوار گرمسیری اندیمشک باحضور معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران، استاندار خوزستان و مدیرعامل شرکت گاز استان خوزستان انجام شد.

مردم این منطقه دوسال زودتر از نعمت گاز بهره مند شدند
غلام رضا شریعتی در آیین افتتاح پروژه گازرسانی شهر بیدروبه اظهار کرد: خوشحال هستیم که مردم این منطقه دو سال زودتر از نعمت گاز بهره مند شده اند و تا زمانی که خط لوله انتقال ششم تکمیل شود، بدون مشکل از این گاز استفاده می کنند.

وی افزود: امیدواریم پس از تکمیل خط لوله انتقال گاز سراسری، مردم این شهرستان بتوانند به شبکه اصلی گاز کشور متصل شوند و از گاز طبیعی به صورت سنتی بهره مند شوند.

شریعتی تصریح کرد: تلاش خواهیم کرد تا با اجرای چندین پروژه در اندیمشک، در راستای اقدام و عمل گام برداریم و شرایط را برای توسعه این شهرستان مهیا کنیم.

 

گازرسانی به ۵۸۰ روستای استان

سید ناصر حسینی نژاد مدیرعامل شرکت گاز استان خوزستان در این مراسم اظهار کرد: با اجرای این شبکه ها، گاز رسانی به ۵٨٠ روستای استان در دستور کار قرار گرفت که ٩١ روستا به شبکه سراسری پیوست و مابقی نیز تا دو سال آینده انجام می شود.

وی با بیان اینکه تعدادی از شهرها و روستاها در اولویت گازرسانی قرار نداشت، اعلام کرد: با توجه به رویکرد شرکت ملی گاز ایران در زمینه گازرسانی به نقاط دور دست و کوهستانی، گاز رسانی به این مناطق با بهره گیری از روشهای جدید از جمله سی ان جی در دستور کار قرار گرفت.

 

برخی تصور می کنند خوزستان نیاز به گاز ندارد!
فریدون حسنوند نماینده اندیمشک و رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی نیز در مراسم افتتاح عملیات گازرسانی تصریح کرد: این پروژه قرار بود دو سال آینده به بهره برداری برسد ولی با پیگیری های صورت گرفته و دلسوزی خوب مسئولان و مجریان طرح، امروز شاهد افتتاح آن هستیم که این امر نشان می دهد مسئولان برای خدمت به مردم مناطق محروم مصمم و جدی هستند.

وی با اشاره به اینکه برخی ها عقیده دارند که خوزستان که استانی گرمسیر است و چه نیازی به داشتن گاز خانگی دارد، بیان کرد: چنین موضوعی اصلا صحت ندارد و مردم روستاهای استان به شدت با معضل نبود گاز دست و پنجه نرم می کنند.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: هم اکنون شهرک صنعتی اندیمشک نیز به گاز نیاز دارد و با رسیدن گاز به این شهرک می توان به توسعه این شهرک و فعالیت های آن امیدوار بود به همین دلیل اندیمشک و شهرهای اطراف آن به شدت به گاز نیاز دارند.

 

خط انتقال گاز در آینده به بیدروبه می رسد
حمیدرضا عراقی معاون وزیر نفت نیز با اشاره به بکارگیری روش فرشرده سی ان جی در این عملیات خاطر نشان کرد: شرکت ملی گاز ایران در راستای خدمت رسانی مطلوب به مردم ایران در شهر و روستاهای سراسر کشور وارد عمل شده است.

عراقی اظهار داشت:طرح گازرسانی به روش گاز فشرده سی ان جی که با موفقیت در اندیمشک اجرا شده در شهرهای مختلف کشور از جمله ۲ شهر شمال کشور نیز اجرا خواهد شد.

مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران افزود:در سالهای آینده که خط انتقال گاز در شهر بیدروبه اندیمشک راه اندازی شد طرح گازرسانی به روش فشرده جمع آوری شده و در سایر نقاط کشور استفاده خواهد شد.

به گزارش هورنیوز – شهر بیدروبه استان خوزستان، نخستین شهری است که طرح یادشده در آن اجرایی می شود و به دلیل مشکلات عملیاتی در گازرسانی به برخی مناطق کشور با شرایط خاص و همچنین صرفه اقتصادی این روش، طرحهای گازرسانی به روش سی ان جی در کشور آغاز شده است.

در مرحله نخست این طرح به ٨٠٠ خانوار گازرسانی خواهد شد و در مرحله دوم، یکهزار و ٧٠٠ خانوار دیگر نیز با ۶۵ هزار میلیون ریال هزینه، از گاز طبیعی بهره مند می شوند

 

هجمه شعله های آتش به جنگل های الوار
همچنین در کنار طرح عملیات رسانی گاز به شهر بیدروبه از توابه اندیمشک، زبانه های آتش از شب گذشته در جنگل های بخش الوار این شهر درحال تخریب درختان هستند.

پیمان جهانگیری فرماندار اندیمشک در همین خصوص گفت: همه نیروهای امدادی و مردمی برای مهار آتش به منطقه اعزام شده اند اما با توجه به وزش باد شدید و صعب العبور بودن منطقه عملیات اطفای حریق به کندی پیش می رود.

جهانگیری ادامه داد: آتش سوزی در ارتفاعات ریت کوه منطقه جروند بخش الوار گرمسیری به وقوع پیوسته و گروههای مختلفی برای مهار آن به منطقه اعزام شده اند.

وی اظهار کرد: یک فروند بالگرد مجهز به آب پاش از استان کرمانشاه هم برای مهار این آتش سوزی به منطقه اعزام شده و مشغول اطفای حریق است اما با توجه به وسعت آتش سوزی درخواست یک فروند بالگرد دیگر از هوانیروز کرده ایم که به زودی به منطقه اعزام می شود.

https://hoorkhabar.ir/615232کپی شد!
36