مشکل روستاها در کمیت و کیفیت آب جدی است/ ایجاد ۸۵۱۷ شغل با کمک دولتی ها در خوزستان

به گزارش هورنیوز – روز گذشته جلسه شورای برنامه ریزی استان خوزستان با غیبت استاندار خوزستان و درحالیکه معاون برنامه ریزی امور زیربنایی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور هم در جلسه حضور داشت، در سالن شهید رجائی برگزار شد.

 

سختی آب در ۳۲ درصد روستای استان بیش از حد استاندارد است

مهردادد نیکو معاون هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری خوزستان با اشاره به اجرای طرح هادی در روستاهای خوزستان گفت: طرح هادی در دو مولفه تهیه و اجرای طرح است که در ۷۸ درصد روستاهای استان تهیه طرح و در ۱۸ درصد روستاهای استان نیز اجرای طرح را داشتیم.
وی گفت: در برخی روستاها در حال بازنگری طرح هستیم و در شهرستان های آبادان و امیدیه طرح به صورت کامل تهیه شد.
نیکو بیان کرد: متوسط کشوری اجرای طرح هادی ۱۹ درصد و در خوزستان ۱۸ درصد است که این طرح شامل فعالیت های متعددی است اما مهمترین نمود آن انجام معابر اصلی روستایی است.

وی یادآور شد: در استان خوزستان در ۶۵ درصد روستاهای دارای بیش از ۱۰۰ خانوار اجرای این طرح صورت گرفته است.
وی با اشاره به اینکه اجرای طرح هادی باید اولویت بندی شود اظهار کرد: تاکنون زیرساخت های ۱۵ شهرک کشاورزی ایجاد و آب ۵۰ شهرک تامین شد.

 

۲۰۰میلیارد ریال سهم هر استان برای مقاوم سازی روستائی است

همچنین نعمت الله رضایی معاون برنامه ریزی امور زیربنایی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور در این نشست گفت: سهم هر استان برای اجرای پروژه های روستایی ۲۰۰ میلیارد ریال است که در صورت جذب اعتبار مجددا تمدید می شود.
وی با بیان اینکه دستگاه های دولتی برای توسعه اشتغال ۴۳ هزار میلیارد ریال در سال جاری تقبل کردند، افزود: باید این تسهیلات را به سمت پروژه های راهبردی ملی سوق داد.

معاون برنامه ریزی امور زیربنایی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور نرخ مشارکت زنان روستایی در فعالیت های اقتصادی را ۱۲٫۵ درصد اعلام کرد.

وی ادامه داد: چهار اولویت افرایش نرخ مشارکت اقتصادی روستاییان، اشتغال پایدار روستاییان، اصلاح ساختار اقتصادی روستاها و افزایش سهم اقتصاد روستا است.

رضایی گفت:  در استان خوزستان دستگاه های دولتی ایجاد هشت هزار و ۵۱۷ فرصت شغلی در سال جاری را تقبل کردند که این مشاغل با اعتبار یک هزار و ۶۸۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال محقق خواهد شد.

 

به گزارش هورنیوز – استاندار خوزستان در عمر چند ماهه سکانداری خوزستان نشان داده که گویا کمیت برنامه ها و جلسات بیش از کیفیت و حضور به موقع در جلسات برای وی اولویت دارد ضمن آنکه در جلسه مهم شورای برنامه ریزی استان نیز حضور نیافت تا علاوه بر تأخیرهای بعضا یک ساعته، غیبت را هم به کارنامه خود اضافه کند.

 

https://hoorkhabar.ir/615139کپی شد!
64