از «دعوت مسئولان به خوزستان در روزهای گرم» تا «محکوم شدن شرکت اسرائیلی به پرداخت خسارت»

به گزارش هورنیوز ؛ دو تن از نمایندگان مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی در آخرین اظهارات خود درباره مشکلات استخدام ها و شرایط کارگران خوزستانی با وجود آلودگی هوا و همچنین محکوم شدن شرکت اسرائیلی به پرداخت خسارات قرارداد نفتی واکنش نشان دادند.

دعوت مسئولان به خوزستان در روزهای گرم

اقبال محمدیان نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس شورای اسلامی درنطق میان دستور خود با اشاره به اینکه توسعه ناهماهنگ و سوءمدیریت سبب ناهنجاری و تورم شده، افزود: همین امر زمینه ساز بیکاری مخصوصاً بیکاری جوانان تحصیل کرده در جامعه شده است.

وی با انتقاد از عدم بکارگیری جوانان افزود: دولت باید با بازنشسته کردن افرادی که به لحاظ قانونی باید بازنشسته شوند، زمینه استخدام و به کارگیری جوانان را در دستگاه های اداری فراهم کند.

محمدیان با بیان اینکه باید در راستای اقتصاد مقاومتی از بخش خصوصی حمایت کند، تصریح کرد: از اعضای هیات دولت تقاضا دارم در این ماه های گرم به استان خوزستان سفر کنند تا مشکلاتی مانند گرمای شدید، آلایندگی هوا و گردوغبار را در هوای استان خوزستان را از نزدیک احساس کنند.

وی کمترین حق مردم استان را استفاده از خودروهای پلاک اروندی دانست و گفت: برای زندگی در شرایط سخت خوزستان باید دولت امکانات را در این استان تقویت کند.

نماینده مردم رامهرمز و رامشیر خواستار تسریع اجرای طرح احیای ۵۵۰هزار هکتاری شد و اظهار کرد: از سویی دیگر باید به موضوع انتقال آب از سرشاخه های کارون هم رسیدگی شود؛ وزیر جهاد کشاورزی به موضوع احیای طرح ۳۰۳۰ هکتاری دیمه رسیدگی کند تا زمینه ساز اشتغال هزاران جوان در منطقه شود.

وی با بیان اینکه جاده های شهرستان های رامهرمز و رامشیر به جاده های مرگ تبدیل شده اند، افزود: وزیر راه و شهرسازی دستور دو بانده کردن و بهسازی جاده ها را در منطقه صادر کند.

محکوم شدن شرکت اسرائیلی به پرداخت خسارت

همچنین علی ساری دیگر نماینده خوزستان در مجلس شورای اسلامی به محکومیت شرکت اسرائیلی ترنس آسیاتیک اشاره و تصریح کرد: این شرکت در دیوان عالی سوئیس به پرداخت ۴۶۸ هزار دلار محکوم شد.

وی طرح دعوای ایران علیه شرکت اسرائیلی را دال بر به رسمیت شناختن این کشور ندانست و گفت: به رسمیت شناختن یک کشور ناشی از یک اراده سیاسی بوده که دولت ها در انجام یا عدم انجام آن از آزادی کامل برخوردارند.

ساری با حقوقی خوانده این اقدام تأکید کرد: شناسایی یک کشور و به رسمیت شناختن آن یک عمل سیاسی است که از اعلام رسمی و روابط دوجانبه است و اخذ این مطالبات برابر رأی دیوان سوئیس عمل حقوقی و به منزله شناسایی از طرف ایران نیست.

https://hoorkhabar.ir/615019کپی شد!
103
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.