آمار بالای تلفات جاده ای در کشور نتیجه عدم گسترش خطوط ریلی و هوایی است

هورنیوز – فرج اله خبیر معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان در همایش نقش صنعت حمل و نقل در توسعه گردشگری در سرسرای اجتماعات فرودگاه اهواز اظهار کرد: در پارکینگ فرودگاه اهواز مشکلات اساسی وجود دارد و ظرفیتی برای افزایش ترددها در اهواز نداریم.

وی با اشاره به اینکه مکانی که برای فرودگاه جدید درنظر گرفته شده باید با حمایت دولت عملی شود، افزود: در دنیا ۵۰ درصد مسافرت ها ریلی و ۵۰ درصد با استفاده از مابقی خطوط حمل و نقل انجام می شود.

خبیر آمار حمل و نقل در کشور ما را ۹۰درصد به صورت جاده ای و ۱۰درصد از مابقی مسیرها عنوان کرد و گفت: به همین جهت در کشور ما سالانه هزاران نفر در اثر تلفات جاده ای فوت می کنند.

وی با بیان اینکه هرچه از استفاده از مسیرهای جاده ای کمتر و مسیرهای ریلی بیشتر باشد، سفرهای ایمن تری خواهیم داشت، خاطر نشان کرد: بسیاری از جاده های استان از استانداردها و مشخصات فنی لازم به دور هستند و خودروها نیز سطح ایمنی پایینی دارند که این امر مشکلی اساسی در بحث حمل و نقل است.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان با انتقاد از عدم مطلوبیت خطوط ریلی استان، یادآور شد: از رودخانه ها و بندرگاه های استان در حمل و نقل دریایی استفاده ای نمی شود که راه حل توسعه گردشگری استان، نخست توسعه در داخل استان و سپس گسترش به خارج از استان است.

 

https://hoorkhabar.ir/614874کپی شد!
158
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.