ضرورت توسعه ورزش همگانی در پارک ها

هورنیوز – حمید سالمی رئیس هیات ورزش‌های همگانی خوزستان درخصوص لزوم استقرار ورزش های همگانی در پارک ها اظهار کرد: حدود ۳۴ پارک در شهر اهواز برای ورزش های صبحگاهی، عصرگاهی و شامگاهی نیاز به ساماندهی دارند.

وی با بیان اینکه دو سال است که ورزش پارک‌ها به علت نبود اعتبار و امکانات تعطیل شده است، افزود: جلسه‌ای که با استاندار داشته‌ایم درخواست‌هایی داده شد که با توجه به اینکه بازنشستگان اغلب کهولت سن دارند نیاز به فضای مناسب برای ورزش کردن داشته که متاسفانه این فضا آماده نیست.

سالمی با اشاره به اینکه ورزش در پارک ها بعلت کمبود اعتبار تعطیل شده است، تصریح کرد: ۳۴ مربی کلاس دیده آماده همکاری هستند که حق‌الزحمه آنها را اگر در یک‌سال محاسبه کنیم ۱۵۰ میلیون تومان می‌شود.

وی ادامه داد: طبق دستور استاندار تمام شهرداری‌ها موظفند که به ورزش همگانی توجه کنند، زیرا توجه به ورزش همگانی می‌تواند سلامتی، تندرستی و شادابی به همراه داشته باشد و امیدواریم شهرداری به قول خود عمل کند.

رئیس هیات ورزش‌های همگانی خوزستان خاطر نشان کرد: اکنون خیلی از تجهیزات در پارک‌ها تدارک دیده شده است که اگر مربی بالای سرشان نباشد به جای اینکه سودی به مردم برسد ممکن است آسیب‌هایی برساند، به همین دلیل مربیان کلاس دیده در آنجا آماده کردیم.

به گزارش هورنیوز – این درحالیست که امیر آهنجان معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری اهواز در جلسه شورای ورزش از پرداخت ۵۰ میلیون تومان در سال گذشته به این هیئت خبر داد و گفت: سال گذشته در ۱۵ نقطه شهرستان اهواز ۱۵ زمین چمن با اعتباری بالغ بر ۴٫۵ میلیارد ساخته شد. ما آمادگی پرداخت دستمزد مربیان را داریم اما هیئت ورزش های همگانی مراجعه نکرده است.

 

https://hoorkhabar.ir/614351کپی شد!
289