پیش دبستانی در اندیمشک باید تحت پوشش صددرصدی قرار گیرد

هورنیوز – ریس آموزش و پرورش شهرستان اندیمشک در جمع این مدیران به اهمیت دوره پیش دبستانی و اجباری شدن آن در استان خوزستان اشاره کرد و گفت: ما باید با همکاری و همفکری تلاشمان را بکار بگیریم تا پیش دبستانی را در اندیمشک تحت پوشش صد درصدی قراردهیم. بدون شک آموزش وپرورش به تنهایی نمی تواند کار کند؛ اگر تا کنون موفقیتی حاصل شده با تلاش، تعامل و همکاری سایر ارگانها و نهادها با آموزش و پرورش در حوزه تعلیم و تربیت بوده است.

محمدقلاوندی اذعان داشت: نگاه ما به کار آموزش و پرورش یک نگاه مالی نیست بلکه کاری برآمده از دل و جان است که در این راه باید از افراد باتجربه در کنار جوانان بهره گرفته شود تا با برگزاری نشست ها و جلسات مختلف به بحث و تبادل نظرات و تجربیات پرداخته و زمینه های لازم برای پیشرفت و ارتقای سطح علمی شهرستان حاصل گردد.

وی خطاب به مدیران مراکز پیش دبستانی ضمن رعایت نمودن قوانین و استانداردها تاکید کرد:مدیران مراکز باید محیط متفاوتی سرشار از زیبایی برای نوآموزان فراهم نموده و با انعطاف پذیری بیشتر در کار ، محیط آموزشی امنی، توأم با شادی و جذابیت را برای کودکان فراهم نمایند. قلاوندی همچنین افزود: کیفیت کار مراکز باید با ایجاد فضای رقابتی سالم بیش از پیش بالا رود تا در این راستا هم بتوان اعتماد خانواده ها را جلب کرد و هم به آینده فرزندان اندیمشک کمک نمود.

در بخشی دیگر از این جلسه بهروز قربانپور کارشناس مراکز غیرانتفاعی در اندیمشک به آمار مراکز پیش دبستانی ها در اندیمشک اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۴۳ مرکز پیش دبستانی غیردولتی در شهرستان اندیمشک در حال فعالیت می باشند که ثبت نام در این مقطع را آغاز نموده اند.وی ضمن ملزوم نمودن مدیران به رعایت قوانین و مقررات اضافه کرد:در سال گذشته ۸۰کلاس پیش دبستانی در اندیمشک دایر گردید که خوشبختانه یک هزار و ۹۵۰ نوآموز در این مقطع تحت آموزش قرار گرفتند و موفق به اخذ مدرک شدند.

در انتها فاطمه ابراهیمی کارشناس مراکز پیش دبستانی نیز به بیان برخی مشکلات این مراکز اشاره داشت و تصریح کرد: همه تلاش ما این است که تمام نوآموزان مقطع پیش دبستانی از طریق سامانه سناد ثبت نام شوند تا آمار دقیقی برای برنامه ریزان مقطع ابتدایی در اختیار مسیولان مربوطه قرار گیرد.

لازم بذکر است در این جلسه که فروزان مستحفظ معاون آموزش ابتدایی نیز حضور داشتند تعدادی از مدیران پیش دبستانی پاره ای از مشکلات و کاستی های خود را مطرح کردند.

photo_2016-08-06_18-00-05

https://hoorkhabar.ir/614000کپی شد!
132