چینی ها سابقه خوبی در اجرای پروژه ها ندارند/ زمان احداث آزادراه مهم است

به گزارش هورنیوز ؛ جاده اهواز – هفتکل – باغملک – ایذه – اصفهان یکی از پرتردد ترین محورهای مواصلاتی در کشور است.

این جاده که به دلیل اتصال استان خوزستان به استان اصفهان و از آن به سایر نقاط کشور از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، متاسفانه به دلیل استاندار نبودن، روزانه شاهد حوادث بسیاری است.

واژگونی اتوبوس دانش آموزان دختر در سالهای گذشته تنها گوشه ای از حوادث ناگوار روزانه در این جاده است که تلفات زیادی را نیز به همراه دارند.

مسئولین راه و شهرسازی استان و کشور همواره وعده هایی برای بهبود وضعیت استاندارد سازی این محور مواصلاتی مهم و حیاتی داده اند اما تاکنون اقدام موثر و خاصی در این زمینه اتخاذ نشده است.

طبق وعده مسئولین وزارت راه قرار است این جاده چهاربانده شود، و نکات ایمنی و استانداردسازی در آن رعایت شود اما با وضعیت موجود کشور، نباید انتظار داشت این پروژه در آینده نزدیک اجرایی شود.

 

پروژه ساخت آزاد راه روی میز چینی ها

مسئولین راه و شهرسازی ظاهراً پس از بررسی های که صورت گرفته، شرکت دولتی راه آهن چین را برای احداث آزادراه چهاربانده اهواز به اصفهان در نظر گرفته اند.

سهراب میرعزیزی قائم مقام اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان در این خصوص گفت: پروژه آزادراه اهواز – اصفهان حدود ۵۷۰ کیلومتر است که امیدواریم ظرف یک تا یکسال و نیم آینده عملیات اجرایی پروژه مذکور آغاز شود.

 

چینی ها سابقه خوبی در اجرای پروژه ها ندارند

پیمانکاران چینی را که می توان تنها یار خارجی ایران در دوران تحریم دانست، پروژه های زیادی را در ایران اجرا و  در حال انجام دارند. اما یکی از بارزترین و پرحاشیه ترین این پروژه ها، احداث آزادراه تهران – شمال است.

آزادراهی که مطالعات اولیه آن پیش از انقلاب انجام شد، پس از انقلاب به تصویب رسید و اما تاکنون به پایان نرسیده است.

مورد دیگری که می توان مثال زد، پروژه قطار شهری کلانشهر اهواز است که سالهاست توسط پیمانکار چینی مراحل اجرایی خود را پشت سر می گذارد و تاکنون نیز به پایان نرسیده است.

پیمانکار چینی پروژه قطار شهری اهواز به حدی زمان پایان پروژه را کش داده که با وجود پیشرفت ناچیز، مسئولین به دنبال خلع ید آن هستند.

از این رو باتوجه به سابقه نسبتاً ضعیف و غیرقابل دفاع چینی ها در ایران، به اداره کل راه و شهرسازی خوزستان توصیه می شود، قبل از عقد قراردادی با شرکت های چینی نسبت به واگذاری این پروژه به پیمانکاران چینی تجدید نظر کند.

زمان پایان پروژه آزادراه اهواز – اصفهان به دلیل مشکلات فراوان که باعث به وجود آمدن تلفات بسیار جانی و مالی شده است، از اهمیت بالایی برخوردار است و انتظار نمی رود که پیمانکاران چینی بتوانند این پروژه ها را در زمان مناسب به پایان برسانند.

https://hoorkhabar.ir/613115کپی شد!
133
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.