۴۳ هزار نوآموز خوزستانی سنجش شدند

هورنیوز – علی ممبینی افزود: این تعداد نوآموز در ۴۵ پایگاه سنجش مورد ارزیابی قرار گرفتند که حدود ۳۸ هزار و ۹۳۳ نفر پس از ارزیابی اولیه برای ثبت نام به مدارس عادی معرفی شدند.همچنین ، تعداد چهار هزار و ۳۳۷ نفر برای ارزیابی دقیق تر به مرحله تخصصی ارجاع شدند.

دبیر اجرایی طرح سنجش سلامت دارا بودن مشکل شنوایی ، بینایی و جسمی حرکتی را از عمده ترین مشکلات شناسایی نشده کودکان دانست و گفت: حدود یک هزار و ۴۶۴ نفر از نوآموزانی که به مرحله تخصصی ارجاع داده شدند، مشکوک به مشکل بینایی و ۷۶۲ نفر مشکوک به مشکل شنوایی هستند.همچنین، ۳۰ نفر از نوآموزان برای ارزیابی به مرحله  تخصصی جسمی حرکتی و یک هزار و ۵۷۶ نوآموز به مرحله تخصصی آمادگی تحصیلی ارجاع شدند.تنها یک نوآموز به مرحله تخصصی رفتاری ارجاع شد.

وی در ادامه افزود: حدود ۵۰۴ نوآموز نیز مشکوک به داشتن بیش از یک مشکل بودند که پس از ارزیابی این نوآموزان در مرحله تخصصی جایگاه آموزشی آنها مشخص می شود.

مدیر آموزش و پرورش استثنایی خوزستان از راه اندازی پایگاه سنجش عشایری خبر داد که دانش آموزان عشایری به طور رایگان مورد سنجش قرار گیرند و افزود:۲ هزار نو آموز پایه اول در ۱۴ منطقه آموزشی عشایر مورد سنجش قرار می گیرند.

https://hoorkhabar.ir/613014کپی شد!
58