فوت بیماران دیالیزی بیمارستان سینا غیرعادی نیست/کمیته امداد خوزستان پیگیری حقوقی کند

به گزارش هورنیوز – چهار بیمار دیالیزی بیمارستان سینای شهرستان کارون در روزهای گذشته با علائم مشابه و با فاصله اندکی از هم فوت کردند و چهاربیمار دیالیزی دیگر نیز در بخش اورژانس این بیمارستان بستری هستند.

مسئولان دانشگاه علوم پزشکی اهواز علت فوت این افراد را عفونت روده ای منتقل شده از راه دهان عنوان کردند و هرگونه رابطه این اتفاق را با آلوده بودن دستگاه های دیالیز تکذیب کردند.

نمونه میکروب های یافت شده در بدن بیماران با چندین میکروب نمونه گیری شده از سطح مختلف بیمارستان و محل زندگی افراد کشت شده و طبق گفته های مسئولان تا چند روز آینده نتایج اعلام خواهد شد.

در همین راستا ایرج حریرچى قائم مقام وزیر بهداشت در نشست هفتگی که امروز در ساختمان وزارت بهداشت برگزار شد درخصوص فوت چهار بیمار دیالیزی در بیمارستان سینای شهرستان کارون اظهار کرد: بیماران دیالیزى به علت بیمارى زمینه اى، بیشتر تحت تاثیر قرار گرفتند. تیم ویژه وزارت بهداشت وجود هرگونه مشکل در غذا و دستگاه هاى دیالیز را رد کرده است.

وی با اشاره به بیماری زمینه ای این افراد، افزود: در عوامل مسمومیت خوراکی از لحاظ علمی در ۶۰ درصد موارد منشا اولیه پیدا می‌شود اما ما همچنان درحال بررسی هستیم البته باید توجه داشت که ۴ بیمار فوت شده علاوه بر نارسایی کلیه دچار نارسایی‌هایی همچون نارسایی قلبی، کبدی و سرطان بوده‌اند.

حریرچی تصریح کرد: بخش دیالیز بیمارستان سینا از محل طرح تحول نظام سلامت راه  اندازی شده است و از سویی دیگر تأمین سلامت مردم خوزستان یکی از اولویت های ما است و تفاوتی میان قومیت ها قائل نیسیتیم.

وی فوت بیماران دیالیزی را غیرعادی ندانست و بیان کرد: مسمومیت دهانی، روده‌ای طی چند ساعت ممکن است در افرادی که ضعف سیستم ایمنی دارند مشکل‌ساز شود.

سید پرویز فتاح رئیس کمیته امداد کشور نیز باتوجه به اینکه سه تن از فوتی های این اتفاق تحت سرپرستی کمیته امداد بودند، به مدیرکل کمیته امداد خوزستان دستور رسیدگی سریع و دقیق به موضوع را داد.

چهار نفر از بیماران دیالیزی  بستری شده در بیمارستان سینای اهواز هفته گذشته فوت شده‌اند که از این تعداد سه نفر آنان از مددجویان کمیته امداد در شهرستان کارون استان خوزستان بوده‌اند. یکی از متوفیان زن  سرپرست خانوار ۶٠ ساله و ٢ نفر دیگر هم از سرپرستان مرد ۶٠ ساله و ۵٢ ساله به علت بیماری خاص (دیالیز) تحت حمایت کمیته امداد بوده‌اند.

بر اساس دستور رییس کمیته امداد، تیمی متشکل از کارشناسان و مدیران حوزه حقوقی و حمایت مامور شده‌اند تا  نسبت به پیگیری مسائل حقوقی و رسیدگی به وضعیت خانواده های متوفی در استان حضور پیدا کنند.

 

https://hoorkhabar.ir/612984کپی شد!
133
۱
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

  • رحمان مسئولان نمیخوان شفاف سازی کنند و فوت این چهار عزیز را نمیخوان بدلیل آلودگی دستگاه دیالیز عنوان کنند.من تا حالا هیچ مسئولی را در ایران ندیدم که مسئولیت کم کاری و یا اشتباه خود را بر عهده بگیرد.همه یاد گرفتن که سر مردم شیره بمالند و دلالیلی رو مطرح میکنن که فقط خودشون میتونن قبول کنن و هیچ مبنای علمی ندارد.آیا امکانش هست به طور همزمان این افراد دچار یه نوع بیماری شوند؟فردا در برار خدا پاسخگو هستن
منتشر شده۱