واحدهای صنعتی استان درحال دست و پا زدن هستند

هورنیوز – فرامرز احمدی نژاد نائب رئیس اتاق بازرگانی اهواز امروز در صبحانه کاری که باحضور استاندار و جمعی از  فعالان اقتصادی در اتاق بازرگانی اهواز برگزار شد با اشاره به اینکه تعامل و هکاری لازم بین بخش خصوصی و بخش دولتی در استان وجود ندارد، اظهار کرد: باید از ظرفیت های موجود بین این دو بخش در راستای توسعه استان بهره برد.

وی با اشاره به اینکه مهم ترین مشکل در اقتصاد استان به همین نگرش بخش های دولتی بازمی گردد، افزود: از استاندار خوزستان تقاضا می شود که با یک برنامه نگرش مسئولان دولتی را درخصوص فضای کسب و کار تغییر دهند.

احمدی نژاد تصریح کرد: مسئولان بجای آنکه از سرمایه گذار بخش خصوصی استقبال کنند با برخی رفتارها باعث ایجاد نارضایتی در آنها می شوند.

وی با اشاره به اینکه واحدهای صنعتی استان درحال دست و پا زدن هستند، یادآور شد: سرمایه گذاران بخش خصوصی باید برای گرفتن حق خود بدوند.

نائب رئیس اتاق بازرگانی اهواز با انتقاد از عملکرد بانک ها گفت: نوع برخوردی که بانک ها با بخش خصوصی انجام می دهند برخلاف منویات مقام معظم رهبری و استراتژی نظام است که نتیجه ای جزء انقراض تولید استان را به دنبال نخواهد داشت.

وی ایجاد امنیت در کشور را وابسته به تولید پایدار دانست و بیان کرد: باید برای افزایش تولید بخش خصوصی و اشتغال کمک کرد چراکه در نتیجه آثار اجتماعی مطلوبی در جامعه باقی خواهد گذاشت.

احمدی نژاد درخصوص عدم تمکین سازمان تأمین اجتماعی استان از حکم دیوان عدالت اداری توضیح داد: در سال های پیش طبق قانون واحدهای تولیدی می توانستند پنج نفر از کارگران خود را مشمول تسهیلات قانونی کنند اما سازمان تأمین اجتماعی طبق بخش نامه داخلی خود این قانون را اجرا نکرد.

وی افزود: دیوان عدالت اداری این بخش نامه را لغو کرد و سازمان های تأمین اجتماعی سایر استان ها نیز آن را اجرا کردند اما در خوزستان از این حکم تمکین نشد؛ این قانون اثرات بسیار مطلوبی در رونق فضای کسب و کار داشت.

 

 

https://hoorkhabar.ir/612371کپی شد!
43