کارخانه جی ال ایکس درخطر ورشکستگی قرار دارد

هورنیوز – حمید سعیدی مدیرعامل شرکت جی ال ایکس درخصوص احتمال تعطیلی این کارخانه اظهار کرد: اگر تکنولوژی تولید و صادرات که در داخل کشور داریم به کار گیریم، بسیار به صرفه‌تر از واردات گوشی است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات ما قاچاق گوشی همراه است، افزود: : یکی از مشکلات پیش روی تولیدات گوشی در کشور همین تعرفه پایین واردات ۵ درصد است. تعرفه قبلا ۶۰ درصد بود که به این میزان کاهش یافت و اکنون نیز درصدد این هستند که ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده این حوزه را نیز حذف کنند.

سعیدی با بیان اینکه کارخانه جی ال ایکس هم اکنون با ظرفیت ۱۰درصدی کار می کند، تصریح کرد: ما با این هدف کار را شروع کردیم تا به اشتغال‌زایی ۵۰۰۰ نفری برسیم و تا سال ۹۲ نیز توانستیم ۲۰۰۰ نفر را مشغول به کار کنیم اما به دلیل عدم حمایت‌ها کل نیروهای ما به ۱۰۰ نفر کاهش یافت.

وی رونق بازار گوشی های داخل را نیازمند حمایت های جدی دانست و گفت: اگر از ما حمایت شود قادر خواهم بود تا در خرمشهر برای بیش از ۵۰۰۰ نفر اشتغال ایجاد کنیم.

مدیرعامل شرکت جی ال ایکس با اشاره به اینکه سه کارخانه تولید گوشی در مشور ورشکست شده اند، ادامه داد: : قطعا با توجه به سرمایه‌گذاری میلیاردها تومانی در ۱۶ خط تولید، قادر به صادرات گوشی‌های ایرانی به تمام کشورهای دنیا به خصوص کشورهای همسایه هستیم در راستای این موضوع، روز گذشته موفق به امضای قراردادی با اقلیم کردستان عراق برای صادرات گوشی به این منطقه شدیم

سعید گمراوی رئیس اتحادیه لوازم خانگی اهواز نیز چندی پیش درخصوص بالا بودن میزان قاچاق کالا و ضربه به تولید داخل گفت: ۹۰ درصد گوشی های موبایل به طریق قاچاق وارد کشور می شوند از همین رو باید با اجرای طرح رجیسترینگ موبایل از میزان قاچاق گوشی ها کاست.

https://hoorkhabar.ir/612093کپی شد!
70