حمل و نقل عمومی در خور شأن مردم نیست

هورنیوز – آذر زمانپور عضو کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر اهواز درخصوص لزوم تأسیس ایستگاه های مکانیزه و اتوبوس های مجهز به سیستم سرمایشی اظهار کرد: شورای شهر اهواز برنامه‌ای برای رسیدگی به سیستم حمل و نقل عمومی از جمله ایستگاه‌های اتوبوس مکانیزه و تجهیز کامل وسایل سرمایشی با توجه به ۹ ماه فصل گرما در اهواز، تدوین و تذکرات لازم را به شهرداری ارائه داده ولی تاکنون هیچ گونه اقدامی انجام نشده است.

وی با اشاره به اینکه حمل و نقل عمومی در خور شأن مردم نیست، افزود: اتوبوس‌های ناوگان اتوبوسرانی فرسوده و مستهلک هستند و نیازمند به‌روزرسانی هستند ضمن آنکه تعبیه آبسردکن در کنار ایستگاه ها یکی از برنامه های تدوین شده بود که اجرایی نشد.

زمانپور با بیان اینکه فاصله حرکت اتوبوس ها زیاد و مسافران به صورت متراکم سوار می شوند، تصریح کرد: از سال گذشته تاکنون حتی یک ایستگاه اتوبوس جدید به سیستم حمل و نقل عمومی شهر اهواز افزوده نشده است.

وی ادامه داد: باید توجه داشت که این تعمیر و استفاده از اتوبوس‌های فرسوده و مستهلک می‌تواند آلاینده‌های هوا را افزایش داده و آلودگی زیست‌ محیطی به همراه داشته باشد.

عضو شورای شهر اهواز یکی دیگر از مشکلات را تبعیض در اتوبوس های بالاشهر و پایین شهر عنوان کرد و گفت: اتوبوس‌های مجهز و با امکانات به مناطق بالاشهر و اتوبوس‌های فاقد امکانات به مناطق پایین‌شهر اختصاص می‌یابد. این موضوع، نوعی تبعیض است و خواستار رعایت عدالت در توزیع اتوبوس‌های مجهز بین محلات محروم و برخوردارهستیم.

زمان پور با اشاره به فصل گرمای اهواز و لزوم فعال کردن سیستم سرمایشی گفت: رانندگان اتوبوس‌ها وظیفه دارند در فصل تابستان کولرهای اتوبوس را روشن کنند و شهردار اهواز نیز لازم است بر این موضوع نظارت داشته باشد و با خاطیان برخورد کند.

 

 

https://hoorkhabar.ir/612029کپی شد!
43
۲
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

  • یارعلی سلام، کی باید پیگیر باشد شما اعضاء شورای شهر باید پیگیر باشید اگر کم و کاستی هست از کم کاری شماست ، کمتر سهم خواهی کنید از شهرداری همه چیز درست می شود مردم بیشتر از شما متوجه هستند
  • پدرام ربیعی نژاد در شأن تو هم نیست داداش.
منتشر شده۲