افزایش دما و شرجی در خوزستان/ فرمانداران اطلاع رسانی کنند

هورنیوز – هاشم بالدی مدیرکل هواشناسی خوزستان اظهار کرد: اداره‌ کل هواشناسی خوزستان، افزایش دما و ثبت دمای بالای ۵۰ درجه سانتیگراد را در استان از امروز تا پایان هفته جاری اعلام کرده است.

وی افزود: بر همین اساس تداوم افزایش رطوبت و پدیده شرجی با شدت و ضعف به ویژه در شهرهای ساحلی تا اواسط هفته آینده پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان خطاب به فرمانداران تصریح کرد: نسبت به اتخاذ تمهیدات لازم، اطلاع‌رسانی به شهروندان به ویژه بیماران، کودکان، سالمندان، مسافران، کشاورزان، دامداران و عشایر جهت رعایت نکات ایمنی و بهداشتی باید هر چه سریع تر اقدام شود.

بالدی ادامه داد: به هم استانی ها توصیه می شود نسبت به عدم خروج غیرضروری از منزل و محل کار و تقلیل فعالیت بدنی در مواقع بالا بودن دما و رطوبت، نوشیدن مایعات به ویژه آب جهت جبران از دست رفتن آب بدن در گرما، رعایت نکات ایمنی و بهداشتی مقابله با گرمازدگی، دقت نظر داشته باشند.

وی با بیان اینکه روز گذشته میزان رطوبت در شادگان به ۹۰ درصد و در اهواز و ماهشهر به ۷۰ درصد رسید گفت: در این موقع از سال به علت شرایط اقلیمی استان، پدیده شرجی توام با گرما (خرماپزان) تا پایان شهریورماه به صورت ناپیوسته مشاهده خواهد شد.

https://hoorkhabar.ir/611185کپی شد!
67